Otvorenjem TOP 5 parfumerije u zagrebačkom Oktogonu Borut Mihalić dodao je još jedan dragulj u svoju parfemsku viziju. Peta parfumerija njegovog potpisa definira vizualnu eteričnost i "out of this world" dojam, čime je stvorena pozornica za najveći estetski događaj otvorenja: hrvatsku premijeru brenda Anfas i dolazak njegovog utemeljitelja, Asema Al Qassima.

Ovaj je susret imao gotovo ceremonijalnu kvalitetu. Asem Al Qassim, parfumer iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, ali i urbanist i arhitekt u Dubaiju, u Zagreb nije donio samo svoje parfeme, donio je svoju kulturu, svoj pogled na svijet i jedan sasvim specifičan kreativni senzibilitet koji mirise shvaća kao most između ljudi, prostora i emocija.
Anfas - dah kao identitet, miris kao pripovijest
Naziv brenda Anfas u arapskom znači „dah“, „dašak“, „disanje“. No za Asema riječ ima puno šire značenje: to je metafora života, intimnosti i unutarnjeg ritma.
@dubravkapz @Top niche perfumery #anfasperfumes #niche ♬ original sound - Dubravka Prpic Znaor
„Ideja iza Anfasa dolazi iz riječi ‘dah’. Želim da moji mirisi budu poput daha koji vas povezuje s našom kulturom,“ rekao je Asem na predstavljanju.
To „disanje“ u njegovoj estetici nije samo biološki čin, nego susret, trenutak u kojem se miris, tijelo i emocija isprepleću.

Brend je osnovan 2014. godine i ubrzo se smjestio u sam vrh niche parfemske scene. Ono što ga izdvaja jest strastveno predanje tradicijskim bliskoistočnim aromama, kao i osvježavanje tih nota suvremenim tehnološkim i umjetničkim pristupima.
Kreativna dvojnost: arhitekt i parfumer
Asem Al Qassim ne pristupa mirisima kao klasični parfumer. Njegova arhitektonska pozadina vidljiva je u svemu: u slojevima parfema koji se otvaraju poput tlocrtne strukture, u preciznom balansu težine i svjetline, u ritmu i kompoziciji koja podsjeća na prostornu kompoziciju.
Taj je pristup osobito očit u dizajnu flakona.
Asem Al Qassim - ANFAS niche perfume brand & Dubravka Prpic Znaor https://t.co/LlrHk1N1iX via @YouTube
— ItGirl_hr (@ItGirlhr) November 15, 2025
Asem surađuje s umjetnicima koji vizualno interpretiraju njegove ideje; rezultat su bočice koje funkcioniraju kao skulpturalni objekti.
Njihova intrinzična estetika omogućuje da žive i nakon što se parfem potroši – poput malog umjetničkog djela koje traje i nastavlja komunicirati vrijednost brenda.
Za Asema, flakon je produžetak mirisne priče, jednako važan dio cjelokupnog iskustva.

Dva stupa kuće Anfas: Sense of Arabia i Fosol
U središtu brenda nalaze se dvije ključne kolekcije, dvije paralelne naracije koje zajedno čine cjelovitu parfemsku autobiografiju Asema Al Qassima.
Sense of Arabia
Kolekcija koja utjelovljuje sam duh Arapskog poluotoka. Inspirirana je nomadskim životom, susretom kultura, mirisima djetinjstva, pustinjom, ritualima doma i gostoljubivošću.
Ovo su mirisi koji prenose identitet, pripadnost, povijest i emotivni pejzaž Arabije.
„Ovom kolekcijom pozivam vas da razumijete našu kulturu, ali kroz nomadski pogled, onaj koji nas je oduvijek povezao s mnogim drugim tradicijama.“

Fosol
Kolekcija posvećena „godišnjim dobima ljubavi“.
Emocionalno najintimniji segment brenda, Fosol je priča o odnosima, privrženosti i nijansama osjećaja koji oblikuju čovjekov unutarnji svijet.
Svaki miris predstavlja jedno poglavlje ljubavi: njezin početak, vrhunac, nostalgiju, trajnost.
„U ovoj kolekciji istražujemo ljubav, njezinu nježnost i njezinu snagu,“ naglašava Asem.

Miris Ishq predstavlja srž strasti i privrženosti, ideje da ljubav "teče venama". Kreacija započinje zanosnim spojem šafrana i jasmina, koji stvara egzotičnu, gotovo prodornu toplinu.

U srcu mirisa su malina i jantar, dajući slatkoću i voćnu živost, dok baza od talka i hrastove mahovine uvodi nježnu puderastu dimenziju i zemljani trag. Ishq je poput ljubavne pjesme napisanog na koži, evocira osjećaj da netko teče kroz tvoje vene, da je ljubav vitalni dio tebe.

Rahaba nosi u sebi suštinu arapske gostoljubivosti i velikodušnosti. Otvara se voćnim koktelom ananasa i citrusa, uz suptilan gintoničasti prizvuk, što evocira svečani doček i radost doma. U srcu mirisa otkrivaju se raskošne ruže (damask i grasse) i irisar, dok se baza razvija u kremastu slatkoću tonke, vanilije i sandalovine, obogaćenu ambarom i bademom. Rahaba je miris poziva u dom, nježan, topao i velikodušan kao čin dobrodošlice.

Dhai je poput prvog daha proljetnog zore, trenutka kada se led polako topi i otkriva svježu, nježnu zemlju ispod. Narančini cvjetovi nježno se otvaraju pod blagim jutarnjim svjetlom, a njihova toplina šapće tiho, gotovo tajanstveno obećanje novog početka. Svaki dah Dhai mirisa nosi osjećaj obnove i nježne svježine, poput trenutka u kojem priroda ponovo diše.

Shaouq je čisto, gotovo eterično svjetlo ranog proljetnog izlaska sunca, dok pustinja spava u tihoj, hladnoj zori. To je sjaj polaganog iščekivanja, prvo svjetlo sezone koja se rađa. Kako jutro napreduje, Shaouq se nježno zagrijava, otkrivajući diskretnu, toplu svjetlost koja obavija i umiruje. Miris nosi eleganciju tihe snage i obećanje dana ispunjenog harmonijom i blagosti.

Salam simbolizira mir i pozdrav, toplinu susreta i druženja. (Iako ga nismo detaljno opisali gore, često ga se navodi u Anfas katalozima kao „greeting“ miris koji utjelovljuje gostoljubivost, citrusne i ambarne note te mekani cvjetni karakter.) On je miris prvog susreta, otvaranja vrata i pružanja ruke domaćina, vrlo uravnotežen i dostojanstven, ali i vrlo blizak srcu.

Jannah je miris cvjetnog otvaranja u prostranom vrtu, gdje kristalno čista voda odražava dodir čistog srca zaljubljenih. Svaka nota prožeta je osjećajem nježnosti i intime, a baza od luksuznog mošusa nježno obavija kompoziciju, produljujući trajanje ove emotivne povezanosti. Jannah evocira harmoniju, eleganciju i trajnu ljubav – miris koji ostaje u sjećanju poput dragocjenog trenutka između dvoje ljudi.
Prostor kao parfemski hram: novi TOP 5 u Oktogonu
Dojam predstavljanja brenda ne bi bio potpun bez posebnog prostora parfumerije TOP 5, koji je svojim otvaranjem unio potpuno novu prostornu dinamiku u zagrebački Oktogon. Ulazak u parfumeriju gotovo podsjeća na prolazak kroz tajanstveni portal, mali prolaz koji vodi u svijet luksuza i mirisa, trenutak u kojem vanjski svijet ostaje iza vas, a pred vama se otvara intimni, senzualni ambijent.

Interijer je definiran posebnim staklenim panelima, koji stvaraju dojam eterične lakoće, prozračnosti i lebdenja. Zidovi gotovo nestaju, a prostor se doima otvorenim i beskonačnim. Svaki pokret posjetitelja mijenja percepciju prostora: refleksije se nježno prelamaju, svjetlost vibrira i pleše po staklu, a prostor živi u finim, gotovo neuhvatljivim optičkim pomacima.
Rezultat je fluidan, kontemplativan ambijent, prostor u kojem se vrijeme usporava i gdje svaki korak postaje dio rituala otkrivanja mirisa. Parfumerija TOP 5 je ujedno hram mirisa, mjesto gdje luksuz, estetika i osjetilno iskustvo spajaju tradiciju niche parfema s modernim, sofisticiranim doživljajem.

15-godišnjak sa stilom # kako je „Fedora man“ iz Louvrea postao simbol spore mode i moći stila u digitalnom svijetu
“Ne želim raditi ono što već znam. Želim raditi ono što još ne znam.” # TEXTILE ARTIST SHEILA HICKS
Magdalena Abakanowicz # Skulpturalna tijela vlakana: tkanje traume, kolektiva i neizgovorene snage







