Prijava

Prijava

Zaboravljeno Korisničko ime ili Lozinka ?
    ItGirl - fashion lifestyle community & magazineItGirl - fashion lifestyle community & magazine
    • Home
    • NewsFlash
      • Style&GlowStyle&Glow
      • Skin&Glow Skin&Glow
      • Trend&GlowTrend&Glow
      • Go&GlowGo&Glow
    • Kontakt

    “Ne želim raditi ono što već znam. Želim raditi ono što još ne znam.” # TEXTILE ARTIST SHEILA HICKS

    Style&Glow
    24 Listopad 2025

    Sheila Hicks pripada rijetkoj skupini umjetnica koje su uspjele preoblikovati naše poimanje tekstila, materijala koji se u povijesti umjetnosti često nalazio na margini. Njezina djela, istodobno nježna i monumentalna, istražuju mogućnosti niti, boje i strukture s radikalnom slobodom i intuicijom putnice.

    SnapInsta.to 14073073 337878429879645 2140469179 n

    Od američkog Srednjeg zapada do Anda, Pariza i dalekih tkanih tradicija svijeta, Hicks je izgradila viziju u kojoj tekstil postaje univerzalni jezik, medij koji povezuje kulture, stoljeća i rukotvorne vještine u novu, suvremenu poetiku prostora.

    Rođena tijekom Velike depresije u Hastingsu u Nebraski, Sheila Hicks djetinjstvo je provela na putu, prateći oca koji je tražio posao gdje god bi ga našao. Taj, kako ga sama opisuje, “fantastični… migratorni život” oblikovao je njezinu danas već šest desetljeća dugu karijeru. Putovanja, život i rad diljem svijeta neprestano produbljuju njezino istraživanje tekstila, savitljivog i prilagodljivog medija s kojim je najtješnje povezana.

    LADY DIOR između Andersona i Hicks # novo poglavlje u tkanju tradicije

    Univerzalni jezik tekstila

    “Tekstil je univerzalni jezik. U svim kulturama svijeta tekstil je ključna i neizostavna sastavnica”, kaže Hicks. Zaokupljena strukturom, formom i bojom, umjetnica crpi nadahnuće iz raznolikih tradicija tkanja. Njezina su djela raznih mjerila: od malih, ručno tkanih radova poznatih kao Minimes i zidnih objesaka, do skulpturalnih vlaknastih gomila poput The Evolving Tapestry: He/She (1967–68), kao i monumentalnih korporativnih narudžbi, među kojima i Enchantillon: Medallion (1967), prototip za instalaciju u sjedištu Ford Foundation u New Yorku. Noviji rad Pillar of Inquiry/Supple Column (2014) pokazuje njezinu snažnu fascinaciju eksperimentalnim materijalima. Vrtložna struktura od sintetičkih vlakana u intenzivnim bojama spušta se sa stropa, kao da se probija iz prostora iznad gledatelja.

     
     
     
     
    View this post on Instagram
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     

    A post shared by Sheila Hicks (@hastingshicks)

    Yale, boja i otkriće tkanja

    Kao studentica Sveučilišta Yale, Hicks je studirala slikarstvo kod Josefa Albersa, čija je knjiga Interaction of Color otvorila nove pristupe razumijevanju boje i snažno je utjecala na njezin rad. Istodobno, rad s povjesničarom umjetnosti Georgeom Kublerom, stručnjakom za predkolumbijsku umjetnost Južne Amerike, usmjerio ju je prema povijesti i praksi tkanja.

    Potaknuo ju je da otputuje u inozemstvo i izravno upozna tradicije o kojima je učila. Nakon diplome 1957. dobila je Fulbrightovu stipendiju kako bi u Čileu proučavala drevno andsko tkanje te iskoristila priliku da putuje kontinentom i upozna njegove bogate umjetničke nasljeđe.

     

     
     
     
     
    View this post on Instagram
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     

    A post shared by Sheila Hicks (@hastingshicks)

     

    Globalna praksa

    Od 1959. do 1964. živjela je i radila u Taxcu el Viejo u Meksiku, usavršavajući umijeće vlakana uz tradicionalne zanatlije.

     

     
     
     
     
    View this post on Instagram
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     

    A post shared by Sheila Hicks (@hastingshicks)

     

    Godine 1964. seli u Pariz, gdje i danas vodi svoj atelijer. Tijekom karijere otvarala je radionice u Meksiku, Čileu i Južnoj Africi, razvijala komercijalno tkane tkanine u Indiji i tuftane sagove u Maroku, te stvarala monumentalne instalacije u Sjedinjenim Državama, Japanu i Saudijskoj Arabiji. Svako novo okruženje obogatilo je njezin rad lokalnim znanjima koja prelaze zemljopisne granice.

    Avangarda vlakana

    Njezin raznoliki pristup tekstilu smjestio ju je u samo središte procvata fiber arta tijekom 1960 ih i 70 ih. Umjetnice poput Lenore Tawney i Magdalene Abakanowicz stvarale su skulpturalne i trodimenzionalne radove od vlakana koji ruše dotadašnje norme te otvaraju novo, živopisno poglavlje u dominantno muškom polju dvodimenzionalnog tapiserijskog stvaralaštva.

     

     
     
     
     
    View this post on Instagram
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     

    A post shared by Galerie nächst St. Stephan Rosemarie Schwarzwälder (@galerienaechstststephan)

     

    Stalna potraga za nepoznatim

    Hicks i danas koristi intenzivne boje te osnovne tekstilne materijale poput vune, sintetičkih niti i lanenog vlakna. Njezina djela nastaju rigoroznim omatanjem, slaganjima i tkanjem. “Ne želim raditi ono što već znam. Želim raditi ono što još ne znam”, naglašava. “Ne želim ostaviti nasljeđe. Želim se zabavljati dok sam ovdje.”

     

     

     
     
     
     
    View this post on Instagram
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     

    A post shared by Sheila Hicks (@hastingshicks)

     

     

     

    XD Xenia Design jesen/zima 25/26 # moda kao snoviti pokret, bljesak trenutka. Nova linija XD Couture analizira i demonstrira pojam luksuza

    Vuna kao budućnost održivih materijala @ TTF # istraživanja, inovacije i lokalna praksa

     

    Tags: Moda Tekstil Sheila Hicks

    Nove teme

    bioptron medall 11

    ZEPTER & BAUERFEIND # suradnja u području ionizatora i Bioptron uređaja

    MXXX BACKSTAGE 25 P23M GLOW MAX HERO RANGE NEW L4 F39

    KAD SJAJ POSTANE STAV # nova Dior Backstage Glow kolekcija

    DSC02498

    Plantéa – Pizza & Coffee Roastery # novi plant-based restoran koji spaja hranu, dizajn i mindfulness

    Wooly Rouge 04

    POP-UP ODRŽIVE MODE U GALERIJI KLET # Tri brenda spore mode iz Sarajeva donose u Zagreb spoj promišljenog dizajna, odgovorne proizvodnje i autentične ljepote

    Poliklinika Vukas 10

    30andEYEconic # Poliklinika Vukas proslavila 30 godina rada

    Slične teme

    MXXX BACKSTAGE 25 P23M GLOW MAX HERO RANGE NEW L4 F39

    KAD SJAJ POSTANE STAV # nova Dior Backstage Glow kolekcija

    Wooly Rouge 04

    POP-UP ODRŽIVE MODE U GALERIJI KLET # Tri brenda spore mode iz Sarajeva donose u Zagreb spoj promišljenog dizajna, odgovorne proizvodnje i autentične ljepote

    VF1125 November Gallery Dior

    LADY DIOR između Andersona i Hicks # novo poglavlje u tkanju tradicije

    fancy40

    Fancy Tourist by IVA TUĐA # O putovanjima bez karte i o torbi koja zna gdje pripadaš

    SnapInsta.to 556872794 18343369396206852 499733576792221815 n

    SERGIO BARRANO # istraživanje forme, strukture i osobnog identiteta kroz tkanine, siluete i kontekst

    SnapInsta.to 556872794 18343369396206852 499733576792221815 n

    SERGIO BARRANO # istraživanje forme, strukture i osobnog identiteta kroz tkanine, siluete i kontekst

    SnapInsta.to 473522271 562203276972615 256083412855142371 n

    CESARE PACIOTTI # cipela kao produžetak tijela, element zavođenja i moći

    • Politika privatnosti
    • Politika kolačića
    • SiteMap
    • Impressum
    • Kontakt
    • DPZ Consulting
    © 2025. by znaor.com
    • Home
    • NewsFlash
      • Style&GlowStyle&Glow
      • Skin&Glow Skin&Glow
      • Trend&GlowTrend&Glow
      • Go&GlowGo&Glow
    • Kontakt