Sheila Hicks pripada rijetkoj skupini umjetnica koje su uspjele preoblikovati naše poimanje tekstila, materijala koji se u povijesti umjetnosti često nalazio na margini. Njezina djela, istodobno nježna i monumentalna, istražuju mogućnosti niti, boje i strukture s radikalnom slobodom i intuicijom putnice.

Od američkog Srednjeg zapada do Anda, Pariza i dalekih tkanih tradicija svijeta, Hicks je izgradila viziju u kojoj tekstil postaje univerzalni jezik, medij koji povezuje kulture, stoljeća i rukotvorne vještine u novu, suvremenu poetiku prostora.
Rođena tijekom Velike depresije u Hastingsu u Nebraski, Sheila Hicks djetinjstvo je provela na putu, prateći oca koji je tražio posao gdje god bi ga našao. Taj, kako ga sama opisuje, “fantastični… migratorni život” oblikovao je njezinu danas već šest desetljeća dugu karijeru. Putovanja, život i rad diljem svijeta neprestano produbljuju njezino istraživanje tekstila, savitljivog i prilagodljivog medija s kojim je najtješnje povezana.
LADY DIOR između Andersona i Hicks # novo poglavlje u tkanju tradicije
Univerzalni jezik tekstila
“Tekstil je univerzalni jezik. U svim kulturama svijeta tekstil je ključna i neizostavna sastavnica”, kaže Hicks. Zaokupljena strukturom, formom i bojom, umjetnica crpi nadahnuće iz raznolikih tradicija tkanja. Njezina su djela raznih mjerila: od malih, ručno tkanih radova poznatih kao Minimes i zidnih objesaka, do skulpturalnih vlaknastih gomila poput The Evolving Tapestry: He/She (1967–68), kao i monumentalnih korporativnih narudžbi, među kojima i Enchantillon: Medallion (1967), prototip za instalaciju u sjedištu Ford Foundation u New Yorku. Noviji rad Pillar of Inquiry/Supple Column (2014) pokazuje njezinu snažnu fascinaciju eksperimentalnim materijalima. Vrtložna struktura od sintetičkih vlakana u intenzivnim bojama spušta se sa stropa, kao da se probija iz prostora iznad gledatelja.
Yale, boja i otkriće tkanja
Kao studentica Sveučilišta Yale, Hicks je studirala slikarstvo kod Josefa Albersa, čija je knjiga Interaction of Color otvorila nove pristupe razumijevanju boje i snažno je utjecala na njezin rad. Istodobno, rad s povjesničarom umjetnosti Georgeom Kublerom, stručnjakom za predkolumbijsku umjetnost Južne Amerike, usmjerio ju je prema povijesti i praksi tkanja.
Potaknuo ju je da otputuje u inozemstvo i izravno upozna tradicije o kojima je učila. Nakon diplome 1957. dobila je Fulbrightovu stipendiju kako bi u Čileu proučavala drevno andsko tkanje te iskoristila priliku da putuje kontinentom i upozna njegove bogate umjetničke nasljeđe.
Globalna praksa
Od 1959. do 1964. živjela je i radila u Taxcu el Viejo u Meksiku, usavršavajući umijeće vlakana uz tradicionalne zanatlije.
Godine 1964. seli u Pariz, gdje i danas vodi svoj atelijer. Tijekom karijere otvarala je radionice u Meksiku, Čileu i Južnoj Africi, razvijala komercijalno tkane tkanine u Indiji i tuftane sagove u Maroku, te stvarala monumentalne instalacije u Sjedinjenim Državama, Japanu i Saudijskoj Arabiji. Svako novo okruženje obogatilo je njezin rad lokalnim znanjima koja prelaze zemljopisne granice.
Avangarda vlakana
Njezin raznoliki pristup tekstilu smjestio ju je u samo središte procvata fiber arta tijekom 1960 ih i 70 ih. Umjetnice poput Lenore Tawney i Magdalene Abakanowicz stvarale su skulpturalne i trodimenzionalne radove od vlakana koji ruše dotadašnje norme te otvaraju novo, živopisno poglavlje u dominantno muškom polju dvodimenzionalnog tapiserijskog stvaralaštva.
Stalna potraga za nepoznatim
Hicks i danas koristi intenzivne boje te osnovne tekstilne materijale poput vune, sintetičkih niti i lanenog vlakna. Njezina djela nastaju rigoroznim omatanjem, slaganjima i tkanjem. “Ne želim raditi ono što već znam. Želim raditi ono što još ne znam”, naglašava. “Ne želim ostaviti nasljeđe. Želim se zabavljati dok sam ovdje.”
XD Xenia Design jesen/zima 25/26 # moda kao snoviti pokret, bljesak trenutka. Nova linija XD Couture analizira i demonstrira pojam luksuza
Vuna kao budućnost održivih materijala @ TTF # istraživanja, inovacije i lokalna praksa







