PETER LINDBERGH // tko je bio FOTOGRAF koji je uokvirio supermodele?

    Prerani odlazak jednog od najvećih fotografa današnjice ostavit će prazninu u svijetu mode i fotografije. No, Peter Lindbergh ostavio je naslijeđe o kojemu će učiti i sve buduće generacije... Snimao je najbolje portrete, stvorio je supermodele, radio je na najvećim modnim projektima te je, među ostalom, snimio cover za ovomjesečni britanski Vogue.

    Karijera mu je započela davne 1989. godine, kad je dobio zadatak od urednice u Vogueu, Liz Tiberis, čija je glavna urednica u to vrijeme friško bila Anna Wintour (planirala je promijeniti lice ovog uvijek modernog i legendarnog magazina) fotografirati ženu devedesetih. To ne može biti samo jedna osoba, komentirao je Peter, već grupa njih, jer se svijet ljepote promijenio i dobio novo poglavlje.

    jan90 1280
    Peter i slavna petorka

    OK, bit će grupa njih, dogovorili su se i ušli u povijest, s Lindberghom, koji je i kod nas imao izložbu, na čelu cijele priče. Fotkali su ih u bodyju, trapericama i s laganom šminkom, što je bila poprilična razlika od nacifranih, raskošnih osamdesetih.jan90 1280
    Cindy Crawford, Naomi Campbell, Tatjana Patitz, Christy Turlington i Linda Evangelista // siječanj 1990., Vogue naslovnica

     

    Toga dana bilo je pakleno vruće – ispričala je jednom prilikom Cindy za britanski Vogue. – Bile smo na ulicama u njujorškoj Meatpacking District, družile smo se pričale i dobro zabavljale, uglavnom smo se poznavale sa snimanja i revija. Ipak, Peter nas je znao kontrolirati, nije mu bilo lako, no on je majstor, s njim je uvijek bilo lijepo raditi - .

    Peter je u to vrijeme uveo u modu novu, prirodniju fotografiju, više dokumentarnu, realističnu. Imao je ugovore s kompanijama o tome da fotke ne smiju biti retuširane nakon što ih preda. Činjenica da retuširanje briše osobnost i karakter njemu je uvijek bila važna.

    Čak i kad su se pravila promijenila, pa je ulazak u novi milenij donio nove zakone i obavezno photoshopiranje, Peter nije odustajao od svojeg prepoznatljivog stila. I fotkanja na filmu.

    Uz prirodne, volio je i filmske scene, impozantne kulise, koje su nerijetko poput kazališta, no fotka je autentična, neobrađena i u njegovom stilu izuzetno dinamična.