Izložba / Boris Ljubičić: Kvadrat i krug @ MUO

     Zagrebački Muzej za umjetnost i obrt ugostit će izložbu: Boris Ljubičić: Kvadrat i krug, od 11. prosinca 2014. do 1. veljače 2015. Jedan od najznačajnijih hrvatskih grafičkih autora, čiji radovi već četrdeset godina definiraju domaći vizualni prostor, izuzetno je aktivan, te višestruko nagrađivan u gotovo svim područjima dizajna vizualnih komunikacija, od vizualnih identiteta, plakata, knjiga, dizajna za elektronske medije do dizajna ambalaže. Tijekom karijere ostavio je neizbrisiv trag u vizualnom određenju najrazličitijih aspekata hrvatske kulture i društva.

    boris ljubicic muo

    Kustosica izložbe je Koraljka Vlajo, voditeljica Zbirki grafičkog i Zbirke produkt dizajna Muzeja za umjetnost i obrt. Izložba u Muzeju za umjetnost i obrt predstavit će golemi Ljubičićev opus unutar nekoliko ključnih tematskih cjelina. Boris Ljubičić prvenstveno je umjetnik ideje, komunikator par excellance, čiji radovi punom snagom zabljesnu unutar specifičnog konteksta u kojem su nastali. Stoga će ova izložba, za razliku od uobičajenog izlistavanja niza popularnih plakata, pokušati ispričati nikad ispričane priče, tajne biografije svima već poznatih radova.

    evropa
    Boris Ljubičić plakat EUROPE2020 identity integrity, 2002

    Ljubičić je autor vizualnih identiteta za brojne kulturne institucije (MUO, MDC, Hrvatski muzej naivne umjetnosti, Leksikografski zavod Miroslav Krleža) i manifestacije (Muzičko bijenale, Dubrovačke ljetne igre, kongresi hrvatskih arhitekata). Dizajnirao je izuzetno uspješnu seriju plakata za Dan muzeja, a plakat iz 2000. (Volim kvadrat i krug) u nizu je međunarodno relevantnih selekcija proglašavan najboljim svjetskim plakatom tih godina. Također, osmislio je vizualne identitete nekoliko velikih hrvatskih tvrtki, poput Labuda, Francka, Optime, Spectator Grupe i IGH, a za sustav ambalaže tvrtke SMS je višestruko nagrađivan.

    labud ambalaza
    Boris Ljubičić ambalaža Lind, Labud 1974-1979


    Svojim radom obilježio je svjetske i regionalne sportske manifestacije te hrvatske sportske institucije - od dizajna cjelovitog identiteta Mediteranskih igara, sportskog branda YASSA, Europskog prventstva u atletici (1990.), 2. svjetskih vojnih igara (1999.) te Svjetskog prvenstva u rukometu za žene (2003.) do vizualnog identiteta Hrvatskog skijaškog saveza.

    Od osamostaljenja Hrvatske, Ljubičić se posvetio pitanjima dizajna vizualnog identiteta nove države. Njegovi prijedlozi osnovnih elemenata identiteta (novčanice, zastava), iako nisu prihvaćeni, itekako su utjecali na budući identitet državnih tvrtki i institucija. Sam Ljubičić kontinuirano je primjenjivao osnovne postulate svog koncepta državnog identiteta u rješenjima za brojna hrvatska ministarstva i institucije poput HRT, HTZ, HAK itd.

    krvatska
    Boris Ljubičić plakat Krv-atska, 1991.


    Uvijek aktualan, nikad nije bježao od samoinicijativnih projekata, kontroverznih tema i provokativnih pitanja. Serijalom evokativnih ratnih plakata, nastalim ranih devedesetih, uspješno je skretao međunarodnu pažnju na rat u Hrvatskoj; plakatom za MSU upozorava na opasnu komercijalizaciju kulture; majicama, koje sam nosi, komentira svakodnevicu.

     

    msu
    Boris Ljubičić MSU plakat Dobro došli u Muzej suvremene umjetnosti, 2010.

    plakat love
    Boris Ljubičić plakat Love Square and Circle, 2000 m