Nedaleko tokijskog raskošnog epicentra luksuza, u slavnoj četvrti Ginza, otvoren je najveći Tiffany & Co. u Aziji, monumentalno pastelno plavo utočište elegancije i suvremenog luksuza koje se prostire na čak šest katova, unutar zgrade čiju je blistavu, gotovo nebesku fasadu, od temelja osmislila slavna kuća.
Tiffanyjev glavni izvršni direktor Anthony Ledru opisao je ovu trgovinu kao “svjetionik brenda”, pandan legendarnom njujorškom dućanu na Petoj aveniji, slavnom Landmarku. “Ne događa se često da u srcu Ginze dobijete priliku izgraditi potpuno novu zgradu”, rekao je Ledru. “Omotesando je bio sličan projekt, ali tada se radilo o postojećoj građevini. Ovdje smo sve stvorili od nule, a rezultat je, usuđujem se reći, jedna od najljepših LVMH fasada u cijelom svijetu.”
Fasada visoka 66 metara, u prepoznatljivoj Tiffany plavoj nijansi, proteže se prema nebu toliko skladno da, kako Ledru kaže, “ne možete razaznati gdje završava nebo, a gdje počinje Tiffany.” Ovo je, dodaje, prvi put od LVMH-ova preuzimanja brenda da su imali priliku stvoriti ovakav vanjski dojam, dok su kod Landmarka mogli dotaknuti tek gornji dio zgrade, ovdje su oblikovali cijelu vanjštinu.
Iako Tiffany nije vlasnik zgrade, zauzima njezinu polovicu, od podruma do trećeg kata nalazi se prodajni prostor, četvrti kat dom je prvog japanskog Blue Box Caféa, dok se na najvišem, dvanaestom katu nalazi ekskluzivna VIP zona dostupna samo uz pozivnicu. Čak i vrh zgrade nosi logo slavnog brenda, čime se dodatno naglašava vizualni identitet zdanja.
Arhitekturu potpisuje poznati japanski arhitekt Jun Aoki, dok su za interijer zaslužni Peter Marino i njegov tim. Projekt je razvijan punih četiri godine, a gradnja je trajala gotovo točno dvije.
Aoki otkriva kako ga je za izgled fasade nadahnuo vitraž s motivima glicinija iz Tiffanyjevih arhiva, cvijeća koje u vjetru pleše s grana, koje je dočarao zakrivljenim staklom s dvostrukim slojem bijelih i plavih točkica. Taj trik omogućuje intenzivnu plavu boju izvana, bez da se ona prelijeva u unutrašnjost.
Zgrada površine 2.540 četvornih metara ispunjena je elementima koji slave Tiffanyjevu povijest i duboku povezanost s Japanom, tržištem koje je brend prvi put osvojio 1972. godine. U prostoru se nalaze umjetnička djela velikana kao što su Michelangelo Pistoletto, Damien Hirst, Julian Schnabel, Donald Judd i mnogi drugi, ali i radovi više od stotinu japanskih majstora.
Stropovi prekriveni washi papirom podsjećaju na origami, dok su drugi obloženi listićima zlata iz Kanazawe. Namještaj je presvučen luksuznim tkaninama kuće Hosoo, izlozi su osmišljeni u suradnji s umjetnicama Kimiko Fujimurom i Mariko Kusumoto, a potonja je inspiraciju pronašla u kazališnoj umjetnosti Kabukija.
Impresivno stubište koje povezuje katove okruženo je zidovima s digitalnim ekranima koji prikazuju prizore inspirirane vrtovima Ninomaru carske palače u Tokiju. Umjetnička instalacija “Immersive Moving Fresco” djelo je studija Oyoram, a donosi vizualnu poeziju u kojoj draguljima ukrašene ptice lepršaju među drvećem dok posjetitelji koračaju kroz prostor.
Na četvrtom katu smjestio se Blue Box Café koji nudi pogled na terasu, rijetkost u Ginzi te jelovnik koji je osmislila slavna chefica Natsuko Shoji. Uz njezine legendarne torte, posjetitelji mogu uživati u kompletnim obrocima, u ambijentu obogaćenom cvjetnim instalacijama umjetnika Makota Azume.
Iako brend ne planira još dugo otvoriti ovako spektakularan prostor, velike trgovine planirane su za Kaliforniju 2026., Seoul 2027. te Pariz, Osaku i Rodeo Drive 2028. godine, no nijedna neće imati ovakvu monumentalnu fasadu.
Za Aokija je upravo Ginza flagship dosad najveći maloprodajni projekt, iako iza sebe ima brojne dizajne za Louis Vuitton i Loro Pianu, također LVMH brendove. “Vrlo je teško realizirati ovako velik prostor”, rekao je. “Naviknut sam raditi s obrtnicima, no ovdje je bilo potrebno razmišljati industrijski.”
Staklo koje obavija tri strane zgrade oblikovano je s dvodimenzionalnim zakrivljenostima za fluidan dojam, dok su uglovi izvedeni u trodimenzionalnoj zakrivljenosti. Ta se razlika ne primjećuje svjesno, no donosi mekoću koja ostavlja snažan dojam, inspiriranu upravo Marinoovim interijerom Landmarka u New Yorku.
“Otvaranje Landmarka 2023. označilo je novo poglavlje za nas”, rekao je Ledru. “Radimo na otprilike 40 projekata godišnje, što je iznimno visoko za ovu industriju.” Dodaje i da je Tiffany već renovirao polovicu od svojih 60 trgovina u Japanu, usklađujući ih s novom estetikom.
Japan za Tiffany ima iznimno značenje, to je prva azijska zemlja u koju su zakoračili, a danas je drugo najvažnije tržište nakon SAD-a. Upravo zato je ova investicija, jedna od najvećih u povijesti brenda, realizirana upravo ovdje. Nekada poznat gotovo isključivo po zaručničkom nakitu, Tiffany u Japanu danas bilježi rast interesa za brojne druge kolekcije.
“Japansko tržište raste dvoznamenkastim postotkom već četiri godine. Iako prošle godine možda nismo jednako iskoristili povratak turista kao drugi brendovi, fokusirali smo se na lokalnu klijentelu i to nam se vraća. Poslovanje ovdje kontinuirano raste,” rekao je Gavin Haig, Tiffanyjev izvršni potpredsjednik. Dodaje kako se prosječna kupovina japanskog kupca udvostručila u posljednje tri godine, a Ledru potvrđuje da rast tek počinje: Ginza ostaje središnje mjesto, ali Tiffany u Japanu ima još mnogo planova.