Chanel Misia / miris baleta i backstagea

    Novi Chanel niche parfem nosi ime Misie, jedne od najboljih prijateljica Coco Chanel, no autor kompozicije Olivier Polge (odnedavni nasljednik glavnog nosa kuće Chanel i ujedno sin dosadašnjeg, Jacquesa Polgea) ističe da inspiracija dolazi iz Misijinog okruženja - ruskog baleta, mirisa šminke, puderaste atmosfere plesačica, backstagea… Miris koji dolazi kao EDT, je orijentalan, snažan, raskošan i pomalo vintage, no na jedan moderan način. Petnaesta kreacija niche linije Les Exclusifs Chanel krasi snažna puderasta komponenta, radi čega on konstantno priziva onaj senzualan miris kože…

     MISIA FLACON 1

    Misia je Coco uvela u svijet umjetnosti, u njezinom je životu ona legenda, na neki način lozinka koji nas uvodi iza kulisa Ballets Russes. Zamislite uzbudljivu atmosferu u Operi Garnier u godinama kada su Ballets Russes zauzimali njenu pozornicu. Niske bisernih ogrlica i ukrasi od perja u kosi stapaju se s mirisom crveno obojenih usana. Glazbenici ugađaju svoje instrumente, a plesači – našminkani od glave do pete – zagrijavaju se iza crvene zavjese od baršuna. Kada bi te legendarne večeri trebalo koncentrirati u jednom mirisu, ljubičica bi se isticala iznad sviju. Ovaj krhki cvijet s puderastim tonom ne želi odati svoje tajne u ekstrakciji, ali podsjeća na pudere iz nedavne prošlost i make-up svih razdoblja. Upravo je ljubičicu Olivier Polge stavio u okvir ruže iz Grassea, a potom je složio i tursku ružu. Nadalje, Misia se zadržava na koži s punoćom tonka mahune i laoskog benzoina.

     Portrait Misia
    Misia / Gabrielle je o njoj (pun ime joj je Misia Godebska) znala reći: - sve je u ženi i sve su žene u Misiji - . Naslikali su je i obožavali slavni umjetnici Vuillard, Bonnard, Toulouse-Lautrec i Renoir. Možemo je otkriti čak i u liku Madame Verdurin, što ga je Marcel Proust predočio u Potrazi za izgubljenim vremenom, kao kumu Ballets Russes.

     

    Kasnih 1900-ih, Misia je postala nevidljivi lik iza kreacija poznatih Ruskih baleta. Dala je značajnu financijsku potporu Sergeu Djagiljevu, njihovom osnivaču, i upoznala ga je s mnogim ljudima. S druge strane, Gabrielle Chanel je postala diskretna zaštitnica tih neusporedivih događanja. Od prvih nastupa u Palais Garnier, njihove su predstave imale učinak umjetničke revolucije. U zadivljujućoj scenografiji Picassa, Delaunaya ili Braquea, plesači su slavili skladbe Stravinskog ili Prokofjeva, prateći korake nevjerojatnog koreografa Nižinskog. Ovaj skup talenata ispunjavao je Pariz divljenjem i nadahnjivao pisce i slikare svoga vremena. Na toj je pozornici, na ovom mjestu i u tim ložama Olivier Polge pronašao osnovu ovog mirisa. Ponovo oživljavajući te zaustavljene trenutke, ustreptalo srce plesača i njihove publike...

     Collage lettrinesPortrait Gabrielle Chanel

    Coco Chanel

    Programme Ballets Russes