PARFUME_info // ŽENE sve više nose MUŠKE parfeme, spremne su eksperimentirati

    Možda ti kradeš svako malo parfem od svoje muške polovice, no manje je vjerojatno da će biti obrnuto… Jedan je to od zaključaka zanimljivog razgovora sa Sanjom Domitrović, voditeljicom parfumerije Martimex na zagrebačkom Jarunu. - Sve više žena koristi mirise iz muške kategorije, iako je činjenica da se i scena samih parfema promijenila, odnosno muški više nisu tako tradicionalno snažni - . Kategorija niche mirisa mirisa nije opterećena spolovima u kategorijama, dok su mass market parfemi i dalje uglavnom smješteni u jednu od tih grupacija.

    ADO visual LD 2014 4
    Namijenjen ženama i muškarcima, Kurkdjian Baccarat Rouge 540 Extrait de Parfum osvaja gorkim marokanskim bademom i šafranom u gornjim notama, u srcu su egipatski jasmin i cedar, dok bazu čine mošus, drvenaste note i ambra.

    Sve više žena preferira mirise s drvenastim notama – tradicionalno masculine esencije, napominje Sanja. - Relativno nedavno postali su izuzetno popularni unisex parfemi, što je ujedno pokrenulo val mirisa koji su bazično postavljeni u mušku kategoriju, no činjenica je da imaju mekše note te da ih žene obožavaju!

    S vremenom su žene otkrile da muški mirisi na njima zapravo mirišu izvanredno te su itekako spremne su na eksperimentiranje.

    Desila se još jedna promjena – do prije pet do šest godina rijetkost je bio muški Eau de Parfum, danas ih ima gotovo svaka linija. Muškarcima se prije nudila uglavnom samo toaletna voda, odnosno Eau de Toilette.

    Navike su se promijenile, kod oba spola, a tome se, naravno, prilagodilo i tržište.

     ADO visual LD 2014 4

    Novi Eros Flame kuće Versace jedan je od mirisa nove generacije koji može odgovarati i ženama - nije klasično muževan, no vrlo je snažan i moćan. Glavne note su svježe, tu je sočno talijansko voće poput limuna, mandarina i gorkih naranča koje zagrijavaju note crnog papra iz Madagaskara i aromatični ružmarin... Olfaktivna obitelj: citrusna-začinsko-drvenasta.


    Drvenaste i dimne esencije uvijek su bile varijante za muškarce. Njihov je pH faktor jači i radi toga, više im pašu drvenastije note – tvrdi Sanja.

    Žena će često biti spremna isprobati i muški i unisex miris, no ako muškarcu velim da taj miris može nositi i žena, on će ići izabrati nešto drugo… Oni preferiraju muževne mirise - ističe Sanja.

    Muškarci uglavnom traže savjet pri odabiru parfema, a kad ga odaberu, drže se toga jer ne vole puno mijenjati. Eventualno će probati nešto novo, no rjeđe.

    ADO visual LD 2014 4 

    WOOD, muški miris by Dsquared2, otvara se mediteranskom svježinom kalabrijskog bergamota, mandarine i limuna sa Sicilije i obogaćen je oštrim notama đumbira. Note lista od ljubičice i kardamona s karakterističnom senzualnošću ambroxa. Moderan spoj bijelog drveća donosi svjetlost dubini i elegantan karakter vetivera.


    Vani je trend unisex mirisa već godinama u modi, dok to sve više dolazi i kod nas. Moguće je da će za desetak godina svi mirisi biti unisex.

    Mlađa populacija želi isprobavati, vole imati puno parfema. Zrelija populacija njeguje neki klasičan pristup, drži se provjerenih formula.

    ADO visual LD 2014 4
    UOMO Salvatore Ferrragamo Signature miris otvara se svježinom talijanskog citrusa, podsjećajući na divlju kalabrijsku zemlju; dok su esencije grejpa i mandarine uokvirene dinamikom ružičastog papra. Drvenasta elegancija u srcu mirisa, oblikovana je sofisticiranim potpisom čempresa i žestinom kardamoma i cimeta. Duboke i tamne note tonke, kave, pačulija i kože stapaju se i daju završni dodir talijanske muževnosti.

    Ima mnogo žena koje godinama koriste isti miris, no uvijek im sugeriramo da nešto promjene. Osim toga, danas je veliki izbor bilo bi šteta ne isprobati nešto novo. A sgodinama se nam se pH faktor mijenja, prema tome on drugačije miriši. Dakle – onaj miris koji smo počeli nositi prije desetak godina, možda više tako na nama ne miriši!

    Izbor mirisa ovisi i o trenutnom raspoloženju, kao i o tome kako se on osjeti na našoj koži. Sve to može se primijeniti, ovisno o tome što jedemo, jer koža stalno hlapi. Dakle, treba malo i eksperimentirati!

     ADO visual LD 2014 4

    Atelier des Ors:
    Na jugu Francuske, u Provansi, rodio se parfemski atelier u kojem se alkemijski kombinira zlato s esencijama parfema. Veliki ljubitelj rijetkih cigara, oko sebe je okupio umjetnika koji se bavi zlatom i koji bočice parfema puni listićima zlata kako bi ostali u sitnim grumenima na koži, pomiješani sa svilenkastim parfemskim uljem. Atelier des Ors, u prijevodu "Atelier zlata" je francuski parfemski brend koji ima orijentalni prizvuk. Svaki od parfema je inspiriran Orijentom i mistikom koju nosi u sebi, pa su tako sastojci jedni od najskupljih na svijetu, od šafrana do popularnog ouda ili agar drveta.
    Kolekcija je predstavljena 2015. godine i sadrži 5 mirisa: Aube Rubis, Cuir Sacré, Larmes Du Désert, Lune Féline i Rose Omeyyade.

     

    ADO visual LD 2014 4

    Etat Libre d’Orange, Une Amourette, napravljen u suradnji s poznatim dizajnerom Rolandom Mouretom, pravi je unisex niche miris. Prepoznatljive esencije su: iris, vanilija i drvene note.

     etro
    Etro mirisi primjer su brenda koji baš sve formule kreira u unisex formi. Parfem se bire prema ukusu i raspoloženju, a ne spolu, kažu u kući Etro.