ROLEX IS FOREVER // 2025. godina započela je povećanjem cijena

    Rolex je poznat po svojoj bezvremenosti, a švicarski luksuzni gigant odlučio je 2025. godinu započeti odvažnim potezom – povećanjem cijena svojih modela. Za satove izrađene od plemenitih materijala poput zlata, poskupljenje doseže i do 8%.

    Razlozi za ovaj rast leže u povećanim troškovima sirovina, inflaciji i neprekidnoj težnji za očuvanjem ekskluzivnosti, što Rolex smatra ključnim na tržištu luksuza, gdje sve više brendova preispituje svoje cjenovne strategije.

    config launcher watches day date m228235 0055 2403jva 002 portrait

    Osim geopolitičkih i makroekonomskih čimbenika, na ovo povećanje najviše je utjecao porast cijene zlata. Tijekom 2024. zlato je poskupjelo za čak 27%, što je najveći godišnji rast u posljednjih 14 godina. Ovaj skok posebno je utjecao na Rolexove modele od zlata. Primjerice, cijena modela Day-Date od žutog zlata porasla je s 41.000 € na 44.200 €, dok je GMT-Master II poskupio s 41.300 € na 44.600 €.

    Podjela luksuznog tržišta satova

    Prema analizi Business of Fashion, tržište luksuznih satova sve se više polarizira: na jednoj strani nalaze se ultra-luksuzni brendovi poput Rolexa ili Patek Philippea, a na drugoj strani satovi ispod 1.000 €, gdje se odvija žestoka borba između tradicionalnih modela i sve popularnijih pametnih satova.

    Diferencirani rast cijena

    Važno je napomenuti da povećanje cijena nije jednako pogodilo sve modele. Dok su modeli izrađeni od plemenitih metala doživjeli značajan skok, klasični i relativno „pristupačni” (govoreći u Rolexovim okvirima) modeli od nehrđajućeg čelika poskupjeli su znatno manje. Primjerice, čelični Cosmograph Daytona, jedan od najprodavanijih Rolexovih modela, doživio je povećanje od samo 3%, s 15.500 € na 16.000 €. Slično tome, kultni Submariner poskupio je za 1,6%, s 9.350 € na 9.500 €.

    feature3 sm

    Čini se da je ova diferencijacija u cijenama Rolexova strategija za balansiranje između ekskluzivnosti i pristupačnosti, ali i signal njihovoj probranoj klijenteli da više cijene nisu rezultat površnih marketinških trikova, već odražavaju rast troškova materijala.

    Povećanje cijena kao strategija luksuza

    U svijetu luksuznih satova, kao i u modi, podizanje cijena nije novost. To je često način za povećanje percipirane vrijednosti proizvoda, posebice na tržištu gdje potražnja često nadmašuje ponudu. Rolex godišnje proizvede više od milijun satova, a procijenjeni prihod premašuje 10 milijardi švicarskih franaka (oko 11 milijardi dolara).

    Unatoč tome, Rolex tržište obilježeno je dugim listama čekanja i odnosima s klijentima koji traju desetljećima, pa čak i generacijama. Posljednjih godina Rolex je uveo povećanja cijena u Europi i Ujedinjenom Kraljevstvu zbog fluktuacija valuta, poput 2022. godine, kada je švicarski franak značajno ojačao u odnosu na britansku funtu i euro, što je zahtijevalo prilagodbu lokalnih i međunarodnih strategija.

    rolex collection day date side by side1