Ovaj lik, stvoren iz imaginacije hongkonškog umjetnika Kasinga Lunga, ušao je u globalni zeitgeist, a zahvaljujući brendu Pop Mart, postao je mnogo više od obične igračke. On je fenomen, lifestyle statement i dio kulture.
Neočekivani estetski fenomen
Labubu dolazi iz serije „The Monsters“, a njegov šarm leži u toj neodređenosti, na granici je simpatičnog i bizarnog.
Svojim specifičnim dizajnom, a ima devet zuba, velike oči i plišano tijelo, izaziva podijeljene reakcije, toliko je ružan da postaje na neki ekstreman način vrlo neodoljiv.
U svom fiktivnom svemiru Labubu je "dobronamjeran, ali često nespretan", što dodatno pojačava njegovu emocionalnu privlačnost i osjećaj identifikacije. Mnogi se s time mogu poistovjetiti, svi smo kao djeca imali nekog medeka za utjehu, a sada smo odrasli i želimo se vratiti u djetinjstvo.
Na tragu te ideje, lako je razumjeti porijeklo popularnosti ovog malog čudaka. Ta nespretna osobnost dio je svakoga od nas, stoga je sklonost prema njemu sasvim prirodna.
LJEPOTA POD STRESOM # Novo lice opsesije kontrolom vlastitog izgleda, beauty tretman kao performans
Osim toga, ružno više nije ružno, to smo već vidjeli na primjeru cipela i modnih dodataka koji možda nisu lijepi na tradicionalan način, ali u suvremenom društvu, koje sve više prihvaća različitosti, i "ugly" dizajn ima svoju nišu. Štoviše, ta je niša već odavno prerasla standardne dizajnerske okvire.
Labubu je izvorno lansiran kao dio blind-box ponude Pop Marta, kupac ne zna koju figuru dobiva dok je ne otvori, što je samo pojačalo želju za prikupljanjem.
No zvjezdani status kreće kad su ga prihvatile zvijezde, Lisa iz Blackpinka, Rihanna, Kim Kardashian pa čak i David Beckham. Bilo da visi s luksuznih torbi ili se pojavljuje u Instagram storyjima, Labubu je postao novi "it" dodatak, svojevrsni modni talisman s razigranom dozom otpora konvencionalnoj estetici.
S pojavom Labubu kolekcija u više od 30 zemalja i otvaranjem shopova diljem svijeta, Pop Mart je pozicionirao ovu figuru kao proizvod visoke estetske vrijednosti. Cijene variraju, no originalne figure često se prodaju po prihvatljivim iznosima, dok kolekcionarske edicije i rijetki primjerci dostižu ozbiljne cifre na sekundarnom tržištu.
Između dizajna, pop kulture i emocije
Estetika Labubua balansira između infantilnog i gotovo grotesknog, ali upravo u toj dualnosti leži njegova snaga.
On nije samo predmet, već estetski izraz vremena koje teži razigranosti, individualnosti i emocionalnoj utočišnosti.
U vremenu post-pandemijske emocionalne iscrpljenosti, Labubu nudi eskapizam, kroz kaotični dizajn koji ne teži savršenstvu, već iskrenosti.
Ono što je nekad bila luksuzna torba ili logotip na tenisicama, danas može biti i Labubu figurica koja visi s torbe, stoji na polici ili prati svojeg vlasnika kroz dan kao stilizirani simbol individualnosti. U kontekstu modne i lifestyle scene, on je znak promjene: neformalne estetike i prihvaćanja različitosti.
Labubu više nije samo kolekcionarska figurica, postao je simbol kulture koja slavi neobično, fragmentirano i emocionalno iskreno.