IGOR DOBRANIĆ I IVANA ŽANKO BARNA // kada odjevni predmet postaje vlastito GRAFIČKO RJEŠENJE?

    Izložba "Modni laboratorij" modnog brenda I.G.O.R. u autorskoj suradnji Igora Dobranića i Ivane Žanko Barna, otvara se u petak, 15. studenog u Gradskom muzeju Karlovac.
    Izložba predstavlja mogućnosti primjene suvremenih tehnika kao što je print, u kreiranju odjevnih predmeta i modnih modnih identiteta.

    Tehnologija digitalnog tiska ("print") na tekstil omogućuje ne samo širi izbor likovnih elemenata u smislu boje i oblika, već i ukidanje ograničenja uzorkovanja u klasičnom tekstilom dizajnu – tumači Igor. - Grafički uzorak kao ponavljajući element određenog formata više se ne mora pojavljivati višestruko na komadu tekstila već grafičko rješenje može biti istovjetno samom komadu, jedinstveno i nedjeljivo. Time sam tekstilni komad postaje ujedno i vlastito grafičko rješenje, ukidajući granicu između medija i aplikacije. Grafička intervencija na tekstilu aplicirana digitalnim otiskom stoga može kontrastom, bojom i oblikom stvarati učinak forme, plohe, dubine i ornamentike - .

    Katalog FINAL SS2020 35

    - Procesi grafičkog oblikovanja tekstila i oblikovanja modnog rješenja na taj način podrazumijeva još snažniju povezanost u suradnji autora – nastavlja Ivana. - Autor modnog rješenja sve elemente kompozicijski i strukturalno prilagođava grafičkom rješenju. Struktura i kompozicija ne smiju stvarati sukob sa strukturom i kompozicijom grafičkog rješenja apliciranog na tekstil, već mora s njim stvarati nedjeljivo i konsupstancijalno jedinstvo. Tek postizanjem takvog jedinstva moguće je postići nove likovne izražaje u modnom rješenju - .

    Ravnoteža forme odjevnog predmeta i grafičke intervencije na tekstilu

    Eksponati modne izložbe "Modni laboratorij" prikazuju jedinstvo likovnog i oblikovnog, ali isto tako svojevrsnu dinamičku ravnotežu. Kad struktura materijala dolazi do izražaja, grafička intervencija povučena je u homogenost boje i likovne forme.

    S druge strane, elementi sa snažnim grafičkim intervencijama nemaju izraženu strukturalnu kompleksnost, jer nju već ostvaruje grafika primijenjena na materijal. Modno rješenje je uravnoteženo u igri suprotnosti.

    Ne čudi stoga da je upotrijebljena koncepcija oblikovanja često u kimono kroju i njegovim varijacijama, koji se čini najadekvatniji za ovaj pristup.

    Pažljivim odabirom elemenata u smislu zastupljenosti volumena i pozicije te umjerenim dodavanjem ornamentacije, dizajner modnog rješenja stvara proizvod koji se ističe svojom inovacijom i modernim pristupom, ali u isto vrijeme uspunjava kulturološki zahtjev da modni izričaj bude dio društvene komunikacije, simboličkog jezika koji se ostvaruje u apstraktnim suptilnostima oblika, boje, kompozicije i dubine.

    Katalog FINAL SS2020 35

    Tko je Igor Dobranić?

    Igor Dobranić radio je kao kostimograf u Gradskom kazalištu „Zorin dom“ u Karlovcu i u kazalištu u Sisku.
    Ostvario je oko 50 kostimografija i scenografija. Predstave na kojima je surađivao osvajale su nagrade na međunarodnim festivalima u Njemačkoj, Indiji, Norveškoj, Austriji i drugdje.

    Godine 1996. završio je dizajn tekstila i odjeće na Tekstilno-tehnološkom fakultetu u Zagrebu, a 2010. diplomirao kostimografiju na istom fakultetu. Godine 2001. završio je eksperimentalni program modnog crtanja na Central St. Martins College of Art & Design u Londonu.

    2005. godine Dobranić utemeljuje modni brend I.G.O.R., a već osam godina prisutan je na međunarodnoj sceni. Svojim doprinosom dao je nadu posrnuloj tekstilnoj industriji koja je tradicionalno bila prepoznatljiva na području Karlovca i Duge Rese. Proizvodnja trenutno zapošljava dvadeset radnika u struci.

    Tko je Ivana Žanko Barna?

    Ivana Žanko Barna je modna dizajnerica zaposlena kao asistentica na Tekstilno-tehnološkom fakultetu u Zagrebu u grani dizajna tekstila i odjeće.
    Diplomirala je modni dizajn na Tekstilno-tehnološkom fakultetu u Zagrebu i Naravnoslovnotehniškom fakulteti u Ljubljani 2002. odnosno 2009. godine, a od 2014. upisuje doktorski studiji na Tekstilno-tehnološkom fakultetu u Zagrebu, doktorski studij Tekstilna znanost i tehnologija.

    Kroz svoje djelovanje surađivala je s više modnih brendova, održala više modnih revija i izložbi u Hrvatskoj, Poljskoj, Sloveniji i Italiji te osvojila nagrade i priznanja na domaćim i međunarodnim izlaganjima.

    Katalog FINAL SS2020 35