PANEL FUTURE & FASHION // moda, tehnologija, AI i budućnost trgovine

    Stručnjaci iz područja mode, tehnologije, inovacija i umjetnosti o jednoj od najaktualnijih tema današnjice

    U inovativnom prostoru Holographic Storea, u organizaciji portala Lookbook.hr i u društvu istaknutih imena iz medijske, modne i lifestyle industrije, održan je panel pod nazivom Future & Fashion. Ovaj inspirativni razgovor okupio je vrhunske stručnjake iz područja mode, tehnologije, inovacija i umjetnosti, koji su podijelili svoja viđenja o tome kako tehnologija mijenja modnu industriju i trgovinu te što nas očekuje u budućnosti.

    Look Book 2025 Ivana Antunović Jović Hajdi Ćenan Silvio Vujčić i Nataša Milašinčić

    Moderatorica panela, dugogodišnja TV novinarka i urednica Ivana Antunović, ugostila je multidisciplinarnog umjetnika i modnog dizajnera Silvia Vujčića, centar menadžericu Arena Centra Natašu Milašinčić i suosnivačicu te direktoricu deep tech startupa airt Hajdi Ćenan.

    FOTO: ROBERT GAŠPERT

    Look Book 2025 Nataša Milašinčić

    Menadžerica Arena Centra Nataša Milašinčić

    Panelisti – stručnjaci svjetskog glasa

    „Tehnologija je omogućila da se danas brendovi nikad brže i nikad lakše stvaraju, ali i da nikad teže nije bilo ostati relevantan i trajati. U Direct-to-Consumer retailu nije bitan samo community i online. S prelaskom u fizičke dućane, retail u svim segmentima – pa tako i u fashion i beauty industriji – postaje relevantan, dostupan i uspješan jer je kupnja emocija, a kupci žele iskustvo i žele uključiti sva osjetila: čuti, dodirnuti, pomirisati… Taj experience ne može se doživjeti online“, rekla je Nataša Milašinčić.

    Istaknula je i kako se u Arena Centru aktivno koriste digitalne tehnologije za povezivanje online i offline iskustava kupovine te da se shopping centri transformiraju u interaktivne prostore koji prate nove navike kupaca.

    Look Book 2025 Hajdi Ćenan

    Direktorica deep tech startupa airt Hajdi Ćenan

    Hajdi Ćenan, suosnivačica i direktorica deep tech startupa airt, koji omogućuje kompanijama analizirati i predvidjeti ponašanje kupaca, smatra da se algoritmi strahovito brzo mijenjaju te da, želi li netko opstati, mora ići ukorak s tehnologijom.

    „Tehnologija nam omogućava da saznamo puno informacija o kupcu. Kad imaš podatke – a podaci su novo zlato – to je velika moć. Znaš što kupac želi, koje brendove kupuje, kako provodi slobodno vrijeme… te ih možeš iskoristiti za kratkoročno i dugoročno planiranje“, rekla je Ćenan.

    Look Book 2025 Silvio Vujčić

    Multidisciplinarni umjetnik i modni dizajner Silvio Vujičić

    Silvio Vujčić smatra da bi popularni brendovi bili uspješniji kad bi više koristili umjetnu inteligenciju. Njegov brend SOLL nedavno je, bez ikakve ručne intervencije, u potpunosti dizajnirao unisex odijelo koje je i fizički proizvedeno u suradnji s jednom talijanskom tvornicom pamuka. No, navodi kako je to spoj umjetne i ljudske inteligencije, smatra to bitnim napomenuti.

    „Naše odijelo postoji i u virtualnom i u fizičkom prostoru, a strašno nam je važno da se umjetna inteligencija počne i fizički manifestirati – jer je ljudi inače doživljavaju kao nešto apstraktno“, rekao je Vujčić.

    Što smo naučili?

    Panelisti su se složili da je održivost ključna tema budućnosti mode. Silvio Vujčić istaknuo je važnost izbora materijala i metoda koje potiču promišljanje o potrošnji i vrijednosti.

    Look Book 2025 1

    Nataša Milašinčić predstavila je inicijative Arena Centra usmjerene na ekološku odgovornost i održivost, naglasivši da je riječ o svjesnoj odluci, a ne samo o obvezi.

    Hajdi Ćenan ukazala je na primjere u kojima umjetna inteligencija i big data optimiziraju lance opskrbe i smanjuju višak proizvodnje.

    Složili su se i u tome da će u idućih pet do deset godina tehnologije poput umjetne inteligencije, virtualne i proširene stvarnosti te pametnih materijala koji mjere temperaturu tijela, razinu šećera u krvi i sl. igrati ključnu ulogu u oblikovanju iskustva kupovine i mode. Tradicionalni pristupi, poput osobnog stila i fizičkog kontakta s proizvodima, i dalje će ostati važni, ali će ih nadopunjavati nove digitalne mogućnosti.

     Look Book 2025 6