Gabrielle "Coco" Chanel nije samo promijenila način na koji se žene odijevaju, već je konstuirala ideju praktične ženstvenosti. Naime, od trenutka kada je 1910. otvorila svoj prvi butik šešira pod nazivom Chanel Modes, postalo je jasno da ova francuska dizajnerica ne slijedi trendove, već i stvara. Iako su šeširi bili njen početak, torbice su postale jedno od najsnažnijih nasljeđa njezina dizajna – funkcionalne, elegantne i uvijek s pomakom.
Chanel torbice kroz desetljeća ostaju modne ikone, prepoznatljive po prošivenim uzorcima (klasični dijamant ili nakošeni chevron), luksuznim materijalima poput janjeće ili teleće kože, zlatnim i srebrnim lancima te nezaobilaznoj double C kopči. Svaka kolekcija nosi DNK modne kuće – od arhivskih klasika do sezonskih reinterpretacija izrađenih od egzotičnih materijala, s umjetničkim detaljima i ručno rađenim ukrasima iz métiers d’art ateljea.
1. 2.55 – TORBICA KOJA JE OSLOBODILA ŽENSKE RUKE
Kad je u veljači 1955. Chanel predstavila torbicu 2.55, svijet mode dobio je modni dragulj. Naime, do tada su ženske torbice imale isključivo ručke, Coco je stvorila model s lancem za nošenje preko ramena, kako bi ženama omogućila slobodu pokreta. Model je ime dobio po datumu lansiranja, a njezina prepoznatljiva pravokutna Mademoiselle kopča bila je u početku presvučena 24-karatnim zlatom.
Godine 2005., povodom 50. obljetnice, lansirana je Reissue 2.55, reinterpretacija s dvostrukim preklopom i prilagodljivim kožnim lancem. Originalna verzija više se ne proizvodi, ali vintage primjerci i dalje kruže luksuznim second-hand tržištem. Skriveni džep za ljubavna pisma i prostor za ruž detalji su koji ovu torbicu čine legendarnom. Cijena? Oko 10.800 dolara u butiku i još uvijek raste.
2. CLASSIC 11.12 – POSTAJE HIT BRENDA
Kada je Karl Lagerfeld 1980-ih odlučio reinterpretirati torbicu 2.55, stvorio je ono što će postati najpoznatiji Chanel model svih vremena, ona nosi ime Classic Flap Bag. Prepoznatljiva po double C kopči, lancu s kožnim umetkom i mekoj janjećoj koži, ova torbica spaja klasičnu Chanel eleganciju s notom suvremenosti.
Godine 2021., Chanel ju je službeno preimenovao u Classic 11.12, prema originalnom stilu s kodom A01112. Dolazi u više veličina, od mini do maxi, a verzija od caviar kože smatra se izdržljivijom i dugotrajnijom. Cijena za najpopularniju, onu srednju, iznosi oko 10.800 dolara, dok kolekcionarski primjerci dosežu i višu vrijednost na tržištu.
3. COCO HANDLE – RETRO GLAMUR U SUVREMENOM KONTEKSTU
Model koji je izazvao oduševljenje kad je predstavljen 2015., Coco Handle (službeno: Flap Bag With Top Handle) kombinira siluetu klasične Flap torbice s retro ručkom, što ga čini idealnim spojem nostalgije i praktičnosti. Iako pomalo ironično, budući da je Coco prvotno željela osloboditi žene od torbica koje se drže u ruci, ovaj model je brzo postao favorit među ljubiteljicama luksuza.
Prepoznatljiv je po metalnim nožicama (clou), lancu koji se može skinuti i stiliziranju u chevron ili klasičnom prošivu. Dolazi u četiri veličine, a najtraženije su mini i medium, s cijenama od oko 5.600 do 6.200 dolara.
4. CHANEL 22 – ELEGANCIJA ZA NEW AGE
Virginie Viard, nasljednica Lagerfelda, predstavila je Chanel 22 na reviji proljeće-ljeto 2022. Inspirirana željom za jednostavnom, laganom i svakodnevno nosivom torbom, Chanel 22 u početku je iznenadila svojim opuštenim oblikom, no ubrzo je postala jedna od najpoželjnijih torbi modne kuće.
Napravljena od meke teleće kože, s prepoznatljivim uvećanim prošivima i sjajnim Chanel slovima, dostupna je u raznim veličinama i čak kao ruksak. Funkcionalna unutarnja torbica za ključeve i neformalan izgled čine je idealnom za svakodnevicu, a cijena joj se kreće oko 5.500 dolara.
5. CHANEL 31 – FRANCUSKI ŠARM I MULTIFUNKCIONALOST
Lagerfeldov model Chanel 31 (nazvan po slavnoj adresi u Rue Cambon) predstavljen je 2018., kao duhovita igra riječi i hommage francuskoj frazi “Être sur son 31” (biti savršeno dotjeran). Moguće je nositi je na tri načina, odnosno u ruci, na ramenu ili presavijena kao clutch.
Spaja prošivene i neprošivene dijelove kože, ima elegantni kožni remen i dodatni lanac te dolazi u raznim veličinama. Elegantna, prostrana i nenametljivo luksuzna – cijene se kreću od 5.000 do 5.700 dolara.
6. CHANEL 19 – NASLJEĐE I SUVREMENOST U JEDNOM MODELU
Zadnji model koji su zajedno osmislili Lagerfeld i Viard lansiran je 2019. kao hommage godini i nasljeđu kuće. Chanel 19 karakteriziraju mekani rubovi, veliki prošivi i kombinacija više tonova metala na lancima (srebro, zlato i ruthenium) daju joj casual dojam uz luksuzan štih.
Osim klasične verzije od jareće kože, popularna je i u tvidu. Ima jednu unutarnju i jednu vanjsku džepnu, a dostupna je u više veličina, od mini do maxi. Posebno je omiljena među mlađim Chanel kolekcionarkama.
7. CHANEL TOTE – PRAKTIČNOST OD PLATNA
Iako nisu toliko glamurozni kao Flap modeli, Chanel tote torbe nude funkcionalnost uz eleganciju. Obično su izrađene od izdržljivih materijala poput platna, s logom kuće istaknutim na prednjoj strani i prostranom unutrašnjošću za svakodnevne potrepštine.
8. BOY CHANEL – ANDROGINA ENERGIJA U LUX IZVEDBI
Inspiriran ljubavnikom Coco Chanel, Boy torba uvedena je u kolekciju 2011. pod Lagerfeldovim vodstvom. Strukturiranija, s industrijskim lancem i robusnijim okvirom, Boy Chanel torba simbol je modne androginije i samopouzdanja.
9. NANO SHOPPING BAG – MALENO, ALI MOĆNO
S mikro torbama koje i dalje dominiraju trendovima, Nano Shopping Bag nudi dozu luksuza u kompaktnom izdanju. Funkcionalna za večernje izlaske ili kao stilski dodatak većoj torbi.
10. NOVELTY TORBE – NOSIVE, NEOBIČNE, TEMATSKE
Svaka sezona donosi limitirane Chanel novelty bags, odnosno torbe u obliku parfema, kugli za snijeg, školjki, pa čak i božićnih ukrasa. Namijenjene kolekcionarima i ljubiteljima ekstravagancije, ove torbe izlaze u sklopu métiers d’art linije i prodaju se kao prava umjetnička djela.