Nakon pet godina pauze, Bipa Fashion.hr ponovno je oživio modnu scenu Zagreba te postao platforma za novu generaciju dizajnera koji odjeću tretiraju kao konceptualni izraz, komunikacijski alat i medij društvene kritike.
Umjesto puke estetike, njihovi komadi postaju manifesti – eksperimentiraju s materijalima, istražuju siluete i propituju percepciju tijela, identiteta i društvenih normi. Fotke backstagea potpisuje Zvonimir Ferina.
Iako mladi, Vicko Racetin, Deni Horvatić, Helena Kelen i Jelena Geštakovski nisu novaci – njihova imena već su prisutna u modnim krugovima kroz projekte, vizualne priče i interdisciplinarne suradnje. Svaki od njih svojim pristupom dekonstruira konvencionalne forme, istražuje marginalne estetske pravce i postavlja pitanja umjesto da nudi odgovore.
VICKO RACETIN
Helen Kelen gradi svoj dizajnerski jezik na oštrim grafičkim rezovima, minimalističkim, ali istovremeno intenzivnim strukturama koje evociraju distopijske vizije budućnosti.
HELEN KELEN
Njene kolekcije nalikuju skicama sci-fi metropola, dok materijali poput punih i mrežastih tekstura stvaraju dojam modne oklopljenosti. Otvara tijelo kroz perforacije te evocira clubbing atmosferu. Inspirirana techno subkulturom i underground pokretima, Kelen ne stvara samo odjeću – ona konstruira identitet kroz odjeću.
HELEN KELEN
Vicko Racetin ulazi u dijalog s prošlošću kroz prizmu dekonstrukcije djetinjstva i nostalgije
Njegove kolekcije evociraju sjećanja, prenoseći atmosferu obiteljskih albuma u novu, apstraktnu dimenziju.
VICKO RACETIN
Oversize siluete i ručno finiširani detalji stvaraju osjećaj intergeneracijskog prijenosa odjevnih predmeta, dok heklani umetci u kolekciji "[grand]-PA" postaju simbolična veza između tradicije i suvremenog izraza. Njegov dizajn nije samo vizualni doživljaj – to je emotivna introspekcija.
JELENA GEŠTAKOVSKI - Y/GIA
Jelena Geštakovski, dizajnerica brenda y/GIA, na modnu scenu donosi oštru, promišljenu igru između ironične nostalgije i društvenog komentara.
Njene kolekcije analiziraju kulturu ranih 2000-ih, ali ne kroz prizmu romantizirane prošlosti, već dekonstrukcijom potrošačkih fetiša tog vremena.
JELENA GEŠTAKOVSKI - Y/GIA
Tekstili s metalik premazima i preuveličane siluete ismijavaju opsjednutost luksuzom i sjajem, dok njezin „tepih-kaput“ demonstrira kako se moda može stvarati iz nečega sasvim neočekivanog.
JELENA GEŠTAKOVSKI - Y/GIA
Ovdje se ne radi samo o dizajnu, već o istraživanju granica mode kao sredstva izražavanja. Također, otkriva sklonost redizajnu, rekreiranju i karakteru odjeće koji je konstantno u promjeni, od svakog se odjevnog predmeta može napraviti novi - to je paradigma koju u fokus stavlja novo vrijeme i potreba za smanjenjem modnog otpada.
DENI HORVATIĆ - SSYYNN
Deni Horvatić, osnivač brenda SSYYNN, u suradnji s arhivom XD XENIA DESIGN reinterpretira modni kod kroz igru optičkih iluzija i iskrivljenih percepcija tijela.
Njegove siluete djeluju kao digitalne zablude – printovi tijela stvaraju osjećaj dislokacije, sugerirajući da je fizičko tijelo u suvremenom svijetu postalo promjenjiva, mutirajuća forma. U vremenu virtualne mode i digitalne estetike, njegovi komadi otvaraju pitanje što uopće znači imati tijelo i kako ga moda može redefinirati.
DENI HORVATIĆ - SSYYNN
Prikazati kolekciju na pisti znači prenijeti cijelu filozofiju unutar nekoliko minuta – stvoriti dramaturgiju kroz materijal, pokret i prostor.
Za razliku od digitalnih prezentacija, gdje dizajner može manipulirati percepcijom gledatelja, modna revija je sirova, direktna i nezaustavljiva. Ovdje svaki detalj postaje dio narativa, svaki izlazak modela signalizira novu misao, a svaki materijal komunicira ideju.
JELENA GEŠTAKOVSKI - Y/GIA
Novi val dizajnera pokazuje da je moda ujedno provokacija, eksperiment, umjetnički manifest. Svi oni svjesno izlaze iz zone komfora, koristeći odjeću kao sredstvo komentiranja i kritiziranja društvenih normi. Njihove kreacije nisu pasivni proizvodi, već aktivni akteri u dijalogu između tijela, kulture i identiteta.
DENI HORVATIĆ - SSYYNN