Username *
Password *
Remember Me

Jedan od najutjecajnijih režisera svih vremena dao je pečat i svijetu mode: osim toga da budu posebni, glumci Alfreda Hitchcocka morali su imati stila. Zato ga danas pamtimo i po imenima: Grace Kelly, Tippi Hedren, Ingrid Bergman, Marlene Dietrich, Joan Fontaine, Cary Grant... Plavi uvojci, crveni ruž + neodoljive strukirane haljine božanstvenih tekstura za nju, i sivo savršeno skrojeno odijelo za njega, do danas su ostale vrhunske modne formule.

 dm004
Grace Kelly @ Dial M for murder 1954.


Pogledajmo malo iza kulise - jedna od najzaslužnijih za stil filmova velikog Alfreda bila je u ono doba utjecajna kostimografkinja Edith Head. Radila je s njime na 11 filmova a za osam njih dobila je Oscara za kostimografiju. Očito, njihova je suradnja bila savršena, a karizmatične glumice i glumci bili su puzzle koje su na kraju stvorile sliku savršenog old school krimića koji volimo pogledati i danas.

Prvi put je Edith radila s Hitchcockom na filmu Notorious (1946.) s Ingrid Bergman u glavnoj ulozi tajne agentice. Legendarna ljepotica nosila je krzno, glamurozne haljine i odijela, stil koji danas nazivamo - četrdesetima.

 Ingrid-Bergman-Notorious-2-588x722
Ingrid Bergman @ Notorious 1946.


1950. godine u Stage Fright glumila je Marlene Dietrich: svestrana umjetnica i pjevačica utjelovila je zvijezdu stagea, u kreacijama Christiana Diora. - No Dior, no Dietrich - uvjetovala je glavna glumica. Pošto je Dior već onda bio dizajnerska zvijezda, kompanija Warner koja je radila filmove, dogovorila je 25 % popusta na njegove kreacije, a zauzvrat dizajner je bio potpisan kao autor kreacija. Na kraju su oni radili zajedno, Dior je skicirao garderobu, a Marlene njemu uz bok birala kostime.

 

 Cary Grant and Eva Marie Saint in North By Northwest 1959
Cary Grant i Eva Marie Saint @ North By Northwest 1959.


Mnogi vjerojatno najviše pamte Grace Kelly u Dial M for murder iz 1954. godine. Bio je to njezin prvi film za Hitchcocka. Mjesto radnje je gotovo kazališno, skoro cijeli film odvija se u jednoj dnevnoj sobi. Kostime je radio Edward Carrere, naglasivši karakter korištenjem boja: na primjer kad je sa suprugom, Grace odnosno Margot nosi bež vestu, a kad je s ljubavnikom vidimo je u crvenoj čipki. Njezin je predivan stil i romantičan izgled ubrzo postao sinonim za eleganciju. Iste godine Grace Kelly glumi u Rear Window: još jednom haljine naglašavaju luksuz njezine uloge, pripadnice visokog društva.

 Marlene-D-Stage-Fright-1950 588x884
Marlene Dietrich @ Stage Fright


Vjerojatno jedan od najljepših parova u povijesti kinematografije upravo su Grace Kelly i Cary Grant u To Catch A Thief iz 1955. Kostime potpisuje Edith Head a lokacija je Francuska rivijera. U to je vrijeme Kelly već postala muza spomenute kostimografkinje dok si je Cary Grant osobno izabrao odijela, kao što je to radio za sve svoje filmove. - Nosim jednostavna i fina odijela, baš kao i u privatnim trenucima - izjavio je u ono doba vrhunski gentleman Cary Grant. Upravo zato njegov je izgled do danas ostao velika inspiracija za muškarce koji drže do klasike: takav je i onaj iz filma North By Northwest iz 1959. godine gdje je Grant glumio s Evom Marie Saint. Njegovo sivo odijelo, metalik siva kravata i bijela košulja postaju must-have za poslovnjake. Što se tiče kostima za Evu Marie Saint, izabrani su u luksuznoj robnoj kući Bergdorf Goodman. Alfred nije htio, istaknula je jednom prilikom Eva, da odjeća zastarijeva u filmu, već je želio da ona bude klasična i jednostavna, bezvremenska - . Radi se o krasnom minimalizmu u bazičnim tonovima koja se uistinu može nositi i danas.

 Kim Novak in Vertigo 1958
Kim Novak @ Vertigo


- Ne nosim odijela, sivu ni crne salonke - izjavila je Kim Novak prije snimanja Vertiga (1958.) i ubrzo sve to povukla. Naime, kad je Edith Head prenijela Hitchcocku poruku glavne glumice, on se nije s time složio i Kim je na kraju ipak pristala na uvjete velikog redatelja.

Tippi Hedren koja trči ispred navale ptica u filmu The Birds (1963.) jedna je od najznačajnijih scena u svijetu kinematografije, s kostimima Edith Head. Pamtimo kostim u sivkasto-zelenim tonovima koji je, istaknula je kostimografkinja, inspiriran onime Grace Kelly odnosno Lise Fremont iz The Rear Window. Sivi kostim dodatno naglašava tmurnu i hororičnu atmosferu ovog legendarnog filma. Tippi Hedren glumila je i u Marnie (1946.) - glumica ovdje nosi 32 kombinacije pomoću kojih njezin lik izmjenjuje identitete, karakter, socijalni status...

Tippi Hedren in The Birds 1963 
Tippi Hedren @ The Birds (1963.)


Ovo je samo nekoliko primjera koliko moćna kostimografija može biti, kroz oči redatelja koji je svjestan njezine manipulativne snage. I dan danas ovih se stilova i kombinacija prisjećaju kroz svoj rad brojni dizajneri. Svako malo vidimo modni hommage filmovima Alfreda Hitchcocka: dokaz njegove neponovljive kvalitete kao vrhunskog umjetnika s velikog platna.

 600full-to-catch-a-thief-artwork

sve

new3 tcatPDVD 003

Blue gown 5 Grace Kelly To Catch A Thief

Cary-Grant-Eva-Marie-Saint-North-By-Northwest-784x626Cary Grant and Grace Kelly in To Catch A Thief 1955dial mDial M For Murder 1dial m for murder 1954 500x375 723842grace-kelly-dial-mgrace-kelly-to-catch-a-thief-45 thumb

Grace Kelly in Rear Window 1954rear-window-spying-neighbor-jimmy-stewart-grace-kelly-alfred-hitchcock000x0356x450jpeg11rear-window

Tippi Hedren in Marnie 1964to catch a thiefTo catch a thief Kelly kissing Grants fingerswindowcap-blogSpan

Komentari (0)

There are no comments posted here yet

Komentiraj

  1. Posting comment as a guest.
Attachment (0 / 3)
Share Your Location