Od 3. do 5. lipnja 2025. godine, koncertna dvorana u Kopenhagenu ugostila je još jedno izdanje Global Fashion Summita – najvažnijeg svjetskog događanja posvećenog održivosti u modnoj industriji.
Više od tisuću lidera iz modne industrije, uključujući predstavnike brendova, trgovaca, nevladinih organizacija, kreatora politika, proizvođača, inovatora i stručnjaka iz srodnih sektora, okupilo se kako bi zajedničkim snagama odgovorili na goruće okolišne i društvene izazove koji prate modni sektor.
Priscilla du Preez // UNSPLASH
Summit je organizirala neprofitna organizacija Global Fashion Agenda (GFA), poznata po predanosti transformaciji mode prema modelu „net-positive“ djelovanja – industriji koja vraća više nego što uzima. Ovogodišnja tema “Barijere i mostovi” otvorila je prostor za razgovor o sustavnim preprekama koje usporavaju napredak, ali i o rješenjima koja ih mogu nadvladati. Sadržaj summita bio je strukturiran oko pet ključnih područja: inovacija, kapital, hrabrost, poticaji i regulativa.
Nevskaya Karina // UNSPLASH
Više od stotinu govornika iz vodećih organizacija, uključujući Kering, H&M Group, Zalando, VEJA, GANNI, eBay, The LYCRA Company, UN Environment Programme i Europsku komisiju, sudjelovalo je u razgovorima. Otvorenju je nazočila i kraljica Danske, dugogodišnja podržavateljica GFA inicijativa, koja je posjetila i Forum inovacija.
Ključne inicijative i inovacije
- Tijekom trodnevnog summita najavljeno je niz značajnih inicijativa:
• Refiberd, startup koji razvija tehnologiju recikliranja tekstila, proglašen je pobjednikom programa Trailblazer, osiguravši investiciju i operativnu podršku od strane GFA i PDS Ventures.
• Tvrtka RE&UP postala je prvi proizvođač vlakana s Cradle to Cradle Certified® oznakom za kružno gospodarstvo, za reciklirani pamuk i poliester.
• LYCRA Company i Qore® najavili su prvu veliku proizvodnju bio-deriviranog LYCRA® vlakna iz kukuruza, zamjenjujući fosilne izvore.
• Zalando je objavio drugo izdanje izvještaja o ponašanju potrošača u području održivosti, naglašavajući jaz između namjera i konkretnih akcija.
• Modern Meadow predstavio je INNOVERA™, materijal na biljnoj bazi koji replicira izgled i dojam kože s više od 80 % ugljikovog sadržaja iz obnovljivih izvora.
• eBay je obilježio 30 godina recommercea, promovirajući alate za preprodaju neiskorištene odjeće te najavio novu suradnju s brendom Nobody’s Child.
• WBCSD je izdao novo izdanje alata Circular Transition Indicators (CTI), koji pomaže tvrtkama u integraciji kružnosti u poslovne odluke.
• Fashion for Good i Arvind Limited lansirali su projekt Future Forward Factories s otvorenim nacrtima za održivu proizvodnju tekstila i demonstracijskim pogonom u Indiji.
• Ellen MacArthur Foundation predstavila je novi operativni vodič za primjenu kružnih poslovnih modela u modnoj industriji.
Forum inovacija i liderstvo
Veliku pažnju privukao je Forum inovacija, gdje je predstavljeno trideset rješenja koja pokrivaju cijeli lanac vrijednosti – od sirovina nove generacije do tehnologija za kraj životnog ciklusa proizvoda. Organizirane su vođene ture i „matchmaking“ programi koji su omogućili više od 400 konkretnih poslovnih spajanja između inovatora i ključnih aktera industrije.
Filip Ranković Grobgaard // UNSPLASH
Uz to, održano je osamnaest zatvorenih okruglih stolova s fokusom na teme poput financijskog dekarboniziranja, klimatske prilagodbe luksuznih lanaca nabave i važnosti lokalnih rješenja za globalne izazove.
Na otvaranju summita, glavna direktorica GFA Federica Marchionni jasno je poručila: „U vremenima globalne nesigurnosti, klimatske promjene su jedina konstanta. Sada je trenutak da lideri pokažu viziju i hrabrost. Samo zajedničkim djelovanjem možemo sagraditi održivu budućnost modne industrije.“