KULTURA_info // U Galeriji Kranjčar otvoren je IMAGINARNI MUZEJ Ivana Prerada

    Galerija Kranjčar ugostila je radove mladog umjetnika Ivana Prerada, čiji je "Imaginarni muzej" otvoren do 21. rujna.

     DSC1682 2

    - Riječ je o slikaru formiranom u jeku digitalne ere koja, dakako, pred sve umjetnike mlađe generacije sklone izražavanju u klasičnom slikarskom mediju postavlja nemale izazove – komentirao je kustos Vanja Babić. - Kako se kreativno snaći u civilizacijskom ozračju gdje su pojmovi „slika“ i „slikarstvo“ na drastičan način razdvojeni? Štoviše, u tom bi se smislu čak moglo konstatirati kako je poplava slika, uglavnom onih digitalno generiranih, zagušila ili barem potisnula slikarstvo! Ili, primjerice, pitanje kako, i je li uopće moguće, mitsku unikatnost, neponovljivost i ekskluzivnost autentičnih slikarskih poteza i dodira na relevantan način usuglasiti s duhu vremena primjerenim postupcima umnažanja i repeticije, postupcima što su ih svojedobno - prvi teoretski a drugi u praksi - uvjerljivo problematizirali Walter Benjamin i Andy Warhol? - .

     DSC2415 2

    Okosnica radova jetakozvani imaginarni muzej, kojeg je osmislio povjesničar umjetnosti André Malraux. To je zapravo "muzej" koji postoji samo u mašti posjetitelja, što zapravo otvara prostor za brojne mogućnosti niza umjetnina iz čitavog svijeta. Od pomagala tu su - fotografije reprodukcije raznih poznatih djela. No, one su predstavljene na suvremen način, tehnikom samoljepljivih traka koje mu služe kako bi osmislio dinamične slojeve. Kao da djela dobivaju film i fini sloj suvremenosti.

    Ivan Prerad i Vanja Babic

    - Ivan je, najvjerojatnije vođen intuicijom, shvatio kako bi razrješenje takvih i sličnih nedoumica, pa čak i sporija, mogao pronaći u stimuliranju vlastite imaginacije, a za to će mu, dakle, kao neposredna inspiracija poslužiti Malraux i njegova ideja imaginarnog muzeja. Bio je to okidač za realizaciju slikarskog ciklusa koji na doista začudan način ostavlja utisak suvremeno tretirane vizualnosti. Suvremena vizualnost realizirana posredstvom klasičnoga medija i – pomalo paradoksalno - drevnih motiva – zaključuje Babić.

     

     DSC1679 2