Username *
Password *
Remember Me

Na njima se vidi da su preživjele cijelo stoljeće i pol, i još više, malo su izlizane, tu i tamo s pokojom rupom… Traperice su preživjele više od stoljeća I pol, svjedok su prolaska vremena I trendova koji su u modi ostavili veliki pečat te nepovratno izmijenile njezin tijek.

Pedesete su ih oblikovale kao hlače uskog kroja, s 'potfrknutim' nogavicama, dok su u sedamdesetima dobile kroj trapeza. Osamdesete su ih obožavale 'rascufane' i pune proreza, po mogućnosti danas omražena mrkva kroja, da bi u devedesetima dobile najniži struk ikada.

One nam skidaju godine, daju onaj nonšalantan, opušten izgled. Traperice su kao slikarsko platno na kojemu će se posloženi elementi međusobno nadopunjavati bez obzira na bazu.

Njih je polovicom 19. St. napravio Njemac u New Yorku, Levi Strauss. Kao vrlo izdržljivi odjevni predmet, bile su namijenjene lovcima na zlato, kaubojima, konjušarima, radnicima…  Distributer Levijevih hlača, Latvijac Jacob Davis, imao je klijenta koji je neprestano trgao džepove, natrpavajući u njih alat, pa je Jacob, na svoju ruku, odlučio 'okrenuti ploču'.

Na rubove džepova, kako bi ih ojačao, aplicirao je zakovice. I tako su nastale naše omiljene hlače.
S metalnim zakovicama traperice su se prodavale još bolje, pa je Jacob odlučio patentirati svoj genijalni, a jednostavan izum. To bi ga koštalo čak 68 dolara, koje nije imao pa je odlučio udružiti poslovne snage s Levijem.

Dečki su izum traperica sa zakovicama patentirali 20. svibnja 1873. godine, pod brojem 139 121 u U.S. Patent and Trademark Office. Sve ostalo je povijest. O plavoj.
Sve do četrdesetih godina prošlog stoljeća, traperice su nosili šljakeri, one nisu bile primjerena odjeća za svečane ili bilo kakve društvene prigode.

I konačno – dolaze 50-e, a one dobivaju veliku ulogu, pravu revolucionarnu. Tko će drugi nego adolescenti: buntovni i hrabri, mladi su shvatili snagu tih hlača, te spremno prihvatili slijediti odijevanje velikih tadašnjih zvijezda Elvisa Presleya, Jamesa Deana i Marlona Branda.
Upotrijebili su odjevne predmete u svrhu promicanja vlastitih ideja, želja, uvjerenja i nada, i tako su se traperice našle u semantičko - modno - socijalnoj borbi za bolje sutra. Sve je to bilo povezano i sa glazbom, prvenstveno rock and rollom koji i danas vežemo uz traperice i općenito - vječnu mladost.

U sedamdesete traperice su ušle s novim licem: trapez nogavica, iscrtane raznim stiliziranim uzorcima cvijeća. I opet vrlo važan semantički predznak - na nogavicama su hipiji nosili antiratne grafite.

Desetljeće kasnije dizajneri su trapericama predstavili i novo značenje. Bile su to snobovske etikete i besramno dizanje cijena tim hlačama koje su nekad nosili samo najniži slojevi društva. Calvin Klein, Giorgio Armani i ekipa  u osamdesetima su započeli ono što još uvijek traje, a to su traperice s visokom cijenom, brendirane. Još jedna revolucija za traperice. Ona marketinška.

Danas su brendovi poput Replaya i Diesela vodeći u tehnologijama i obradi trapera, što rezultira time da nekada sasvim običan pamuk sada ima stotinu lica. I krojeva.

Tags: Fashion Retro

Komentari (0)

There are no comments posted here yet

Komentiraj

Posting comment as a guest.
Attachment (0 / 3)
Share Your Location