Username *
Password *
Remember Me

Svjetski poznati modni časopisi za mjesec rujan deblji su od ostalih – predstavljaju nove modne kampanje, od kojih su mnoge prava remek-djela. Pa nije ni čudo, na njima su radili najbolji stručnjaci iz svijeta mode. Na svjetskoj razini.

Kampanje su poput stilskih putokaza, one su dizajnerske vizije kako bismo trebali izgledati i gledati ove sezone. Prikazuju i zaokruženu sliku autorove ideje jer je model smješten u okruženje koje nadopunjava taj stil.

Nekada su to bile samo reklame za odjeću, a danas vrli novi svijet u kojemu ideje dobivaju kontekst, a vizija pravo lice. Iz sezone u sezonu, kampanje su sve neobičnije. Fotografi, dizajneri, stilisti, vizažisti i frizeri, natječu se tko će čudnije, senzualnije, bolje, ljepše, grotesknije, luđe… U koju god krajnost krenuli, ovdje ćete naći put. I odredište.

Nekada smo desetke stranica na početku modnog časopisa doživljavali kao reklame – danas nad tim stranicama slinimo. A i rastu nam uši: Givenchyjeva kampanja inspirirana je mačkama, a H&M je već reagirao ¬– u ponudi već imaju kape s 'ušima'.  Zube su nam pokazale cure koje su za Givenchy snimili Mert & Marcus: Naomi Campbell, Natalia Vodianova, Kristen McMenamy i Mariacarla Boscono. Sjede na velikim jastucima poput prepredenih kućnih ljubimaca, “ljute“ se na nas i kao da govore “ne prilazi mi, opasna sam. I seksi. Nosim usku robu i tanašne štikle. Mjaaau.“

Mačkasta je i Freja Beha Erichsen u Chanelovoj kampanji pod stilističkim vodstvom bivše urednice francuskog Voguea Carine Roitfeld (koja je nedavno smijenjena zbog skandala sa zavodljivim  fotografijama desetogodišnje Thylane Lene Rose Blondeau). No tu je mačka mnogo umiljatija, gotovo komična. Freja proviruje iz kabine za snimanje, 'škljocnuo' ju je Karl Lagerfeld. Iako je prepredena, ima smisla za humor i moda je za nju igra.

Pradina kampanja u duhu je šezdesetih, fotograf Steven Meisel snimio je cure u trenutku odmora, u koloristički skladnim mini-haljinama strogih linija. Razvlače se po kauču i podu u neobičnim kaputima i 'ježevim' kapama. One su Frida Gustavsson, Kelly Mittendorf, Julia Zimmer, Ondria Hardin i Antonia Wesseloh.

Resistance is futile, kao da govori Raquel Zimmermann u McQueenovoj kampanji, autorskom uratku Davida Simsa. Samo što je odora neusporedivo nježnija nego ona u borga. Mekoća kreacije Sarah Burton kao da se suprotstavlja eksplozivnoj pozadini i apokaliptičnoj atmosferi. Ženstvenost je jača od svega? Daaa…

Racquel je i lice kampanje Yvesa Saint Laurenta koju potpisuju i fotografi Inez Van Lamsweerde & Vinoodh Matadin, ali u drukčijoj ulozi. Prema YSL, žena sezone došla je ne iz svemira, nego iz sedamdesetih, zabavlja se i vrlo je glamurozna. Iza nje se vidi grad, za nju večer tek počinje.

Ženstvenost i nježnost – tako tumačimo novu Armanijevu kampanju. Sasha Pivovarova kroz objektiv dvojca Merta i Marcusa izgleda tako eterično i nježno da odmah poželimo bijelu kosu, crveni ruž i blijedu put… Ona je fina, nježna, ali ipak glamurozna na armanijevski način.

A vrlo mlada Hailee Steinfeld, 14-godišnja glumica, za potrebe kampanje Miu Miu stala je pred objektiv Brucea Webera. Izgleda kao da je stigla iz četrdesetih i nosi maminu odjeću, podsjeća na Judy Garland iz Čarobnjaka iz Oza snimljenog 1939. Mlada u duši, zrela stilski? A i možemo reći – vintage je snažniji nego ikada, prošle dekade vraćaju se u novim interpretacijama i miks kombinacijama, moda je igra i mi stvaramo pravila.

A tko će reći NE pravilima ako ne Marc Jacobs. Kao kreativni šef kuće Louis Vuitton, u suradnji s fotografom Stevenom Meiselom, napravio je kampanju koja predstavlja šeficu, damu koja voli sado-mazo detalje i vrlo je sređena. Vozi je vozač u vintage automobilu dok joj u krilu zijeva minijaturni pas. Uloge tumače modeli Zuzanna Bijoch, Daphne Groeneveld, Gertrud Hegelund, Nyasha Matonhodze, Anais Pouliot i Fei Fei Sun (da, opet ta neobična imena, no to je neka druga tema…). Cure se poigravaju seksepilom, ozbiljne su i mirna lica...

... za razliku od glumice Helene Bonham Carter, koja se na fotografijama za kampanju pod Marcovim imenom belji i pada u nesvijest od muke. Zločesta, nemirna, neozbiljna. To je Helena, to su Marcove kampanje i to su fotografije Juergena Tellera.

A on je kamerom zabilježio i luckastu Vivienne Westwood. Zločestica britanske mode smiješi nam se s prašnjava puta u Keniji, okružena torbama. Recikliranim kreacijama poručuje – ekološki sam svjesna, brinem se o okolišu i budućnosti mode koju ionako neprestano recikliramo…

Tags: Fashion Modeli

Komentari (0)

There are no comments posted here yet

Komentiraj

Posting comment as a guest. Sign up or login to your account.
Attachment (0 / 3)
Share Your Location