Username *
Password *
Remember Me

Ormonde Jayne jedno je od najekskluzivnijih imena današnje svjetske niche scene: u vlasništvu je simpatične Linde Pilkington koja je neki dan posjetila zagrebačku parfumeriju Lana i otkrila zanimljive detalje o sebi i vlastitom načinu rada. – Prije osamnaest godina počelo je moje mirisno putovanje – krenula sam raditi svijeće, a prve sam klijente, poput Chanela, pronašla doslovno kucajući na vrata. Radila sam za njih ekskluzivne mirisne svijeće koje krase njihove prodajne prostore, a onda su došle i druge narudžbe. Kako ih je bilo sve više, shvatila sam da mi treba kompanija, veći prostor… Ubrzo sam sa suprugom osmislila ime Ormonde Jayne i tako je sve krenulo. Oduvijek me vodila strast i ljubav prema mirisima, istraživanje i njihovo otkrivanje - . Danas, mnogo godina kasnije, jedan je to od vodećih niche brendova koji radi i ekskluzivno za robne kuće kao što su Liberty, Selfridges i Harrods. 

 OJ Black gold
Ormonde Jayne Black Gold napravljen je ekskluzivno za prodaju u Harrodsu, 2014., godine, sada je dostupan i na drugim mjestima

Njezino je djetinjstvo bilo prilično jednostavno: - Odrasla sam u malom mjestu koje je imalo dva puba i crkvu. Tijekom kišnih dana ostajali smo kod kuće i izrađivali stvari, imali smo razne hobije, rado sam radila svijeće, uživala oblikovati pčelinji vosak… Uvijek smo radili ukrase, za sve blagdane, rođendane i slične prigode. Radili smo čak i svoju čokoladu. Već onda sam imala smisla za biznis, išla sam od vrata do vrata kako bih prodala svoje kreacije – kad sam roditeljima rekla da želim neke lijepe, skupe stvari, rekli su mi da si sama zaradim. To mi je bilo super otkriće, napravim nešto svojim rukama, to prodam i zaradim si za ukrase za sobu. Kad sam jednoga dana počela se ozbiljnije baviti time, u jednom je trenutku moja kuća izgledala poput radionice svijeća. Ubrzo su krenula ulja za tijelo, mirisi za dom, a na koncu i niche parfemi - ispričala je Linda.

Linda 012 jpg

Linda je prva osoba koja je u jedan luksuzni miris zapadnog svijeta (2004.) ukomponirala skupocjeni i rijetki sastojak oudh (stoljećima cijenjen u arapskoj tradiciji parfumerije), a prije lansiranja tog mirisa, predstavila je sastojak opsežnim referatom British Perfumers' Societyju.

 

U početku je sve radila sama, najdraži dio posla za nju je kreativnost. Danas, kad ima ekipu koja vodi računa o brojkama, veli da najmanje voli te duge sastanke, jer je inovativan i slobodan dio posla za nju i dalje omiljeni.

Njezina je filozofija zapravo vrlo jednostavna – kako se istaknuti u niche parfumeriji? Koristeći neke alternativne, luksuzne cvjetne, drvene note koje mogu zamijeniti one popularne i ujedno ispuniti želje klijenata. – Dvije godine svako malo putovala sam u potrazi za tim notama, bila sam u mjestima kao što su Laos, Maroko… I nakon svega sam došla do top izbora – imala sam četiri ulja za koja sam smatrala da imaju budućnost i smisao da ih koristim. Prva je kukuta koja ima fini, drvenasti miris, nitko ga do onda nije koristio u parfemskoj industriji. Kukuta je inače otrovna, kad je kuhana kao čaj. Drugo je tolu, slatka bobica iz Perua, treće cvijet frangipani i četvrto biljka osmantus. I to je bio početak mojih parfema, znala sam da će to biti dobra osnova za četiri odlične kreacije - .

Four Corners - Nawab of Oudh Intensivo 50ml E225

Brand Ormonde Jayne u svijetu niche parfumerije slovi za visoko parfumerstvo te je, kao simbol britanske izvrsnosti, uvaženi dio asocijacije Wallpole koja tu izvrsnost promiče. Od 2002. gospođa Pilkington osobno kreira parfeme koje u Londonu ručno izrađuje, a flakone puni njen mali tim suradnika. Poznaje sve svoje dobavljače, budući da je više godina putovala svijetom u potrazi za najrjeđim prirodnim sastojcima od kojih izrađuje mirise.

Atelier Linde Pilkington znan je najzahtjevnijima - i najbogatijima - parfemskim aficionadosima po izradi bespoke perfumesa (mirisa "po mjeri", kreiranih samo za naručitelja), pa Linda Pilkington među klijente ubraja okrunjene glave, filmske zvijezde i mnoge druge.

Kolekciju mirisa Ormonde Jayne (u kojoj su parfemske vode s 80 posto prirodnim formulama, što je rijetkost i u niche svijetu) iznimnim su komplimentima okarakterizirali najstroži parfemski kritičari, novinari i publicisti Luca Turin i Chandler Burr (potonji je od 2006. tri godine imao kolumnu parfemskih kritika u New York Timesu i time slovio kao prvi parfemski kritičar na svijetu).

MUO1

Linda Pilkington donirala je fundusu Muzeja za umjetnost i obrt flakon parfema iz svoje ekskluzivne kolekcije Ormonde Jayne. Prvi je kreator niche mirisa koji je to učinio (11. listopada 2016.). 

 

Muzej za umjetnost i obrt posjeduje veliku zbirku tekstila u kojoj najveći dio zauzima upravo odjeća i modni pribor. Unutar zbirke zastupljeni su predmeti kojima se prate promjene u odijevanju i modnim stilovima od 18. stoljeća pa sve do danas. Budući da su odjevni predmeti iz svijeta visoke mode često bili nedostupni širem krugu ljudi, modne su kuće dio svog poslovanja usmjerile i proizvodnji parfema kao „široko dostupnog luksuza“. Unutar zbirke tekstila i modnog pribora formirana je 2002. godine podzbirka bočica za mirise. Neposredan povod formiranju pod-zbirke bilo je održavanje izložbe Oblici mirisa u MUO. Na izložbi su bile izložene bočice za mirise iz zbirki stakla, metala i keramike, a iz zbirke tekstila bile su izložene bočice za mirise s etiketama. U tada formiranoj podzbirci bočica za parfeme čuvaju se bočice od kraja 19. stoljeća pa sve do današnjih dana. Najraniji primjerci poput Violette Merville i Le Jade tvrtke Roger & Galleta, Eau de Cologne du Cod Jacquesa Guerlainea preko međuratnih „hitova“ Guerlaineovog Shalimara, Worthovog Imprudence, Schocking Else Schiaparelli i nezaobilaznog Chanela No. 5 pa sve do popularnih mirisa 20. stoljeća poput Diorovih Poison i J' Adore, Saint Laurentovog Opiuma, Lancomovih Magie Noire i Tresor i suvremenih uspješnica kao što su Kingdom Alexandera McQuinna, Guccijeva Flora, Givenchyjev Ange Ou Démon itd., a ilustriraju trendove u svijetu parfemerstva.

DPP 0011

Najnovija donacija Muzeju za umjetnost i obrt jest flakon čistog parfema iz ekskluzivne kolekcije kuće Ormonde Jayne koju uspješno vodi Linda Pilkington. Parfem će biti promoviran sljedeće godine, a inspiriran je mirisima Afrike. Jamačno će biti uvršten u najtraženije, a trenutno to su Tiare 120ml €198 (tahićanska gardenija), Four Corners - Nawab of Oudh Intensivo 50ml €225 (Vladar Oudha, pokrajine u središnjoj Indiji) i Ormonde Woman 120ml €198 (zeleno, šumovito, kao zaštitni znak za ženu).

Ormonde Woman 120ml E198Tiare 120ml E198

OJ 120ml EdeP ChampacaOJ 120ml EdeP FrangipaniOJ 120ml EdeP OsmanthusOJ 120ml EdeP O Man

Komentari (0)

There are no comments posted here yet

Komentiraj

Posting comment as a guest.
Attachment (0 / 3)
Share Your Location