Username *
Password *
Remember Me

Koliko nam je najstariji predmet u garderobi? Danas obično velimo - ako nismo nosili godinu dana, vrijeme je da se od tog komada oprostimo ili damo nekome i olakšamo život našem prebukiranom ormaru. Da, što kraće ljubav traje to bolje jer nas u dućanima čeka nova masa odjeće koju ćemo kao i ove spomenute već nakon godinu dana ili pola godine zamijeniti novom.

 vintage photos


Presvlačimo se poput zmije i baš nas briga što će se desiti s odbačenom robom. Za jedne kraj, za druge početak - upravo u tom trenutku napuštanja, ova roba dobiva novi smisao i postaje predmetom hrvatskog Centra za istraživanje mode i odijevanja. Osnovan je inicijativom prof. Ante Tončija Vladislavića sa ciljem istraživanja teorijsko - znanstvenih i kreativnih aspekata mode i odijevanja kao dijela suvremene vizualne kulture. Njima najviše informacija pruža upravo ta roba koja je odradila posao, obilježila lifestyle, upila djelić nečijeg života.

CIMO iz obiteljskog albuma L.V zagreb 1943

Iz obiteljskog albuma L.V zagreb 1943. / CIMO


- Centar za istraživanje mode i odijevanja provodi istraživanje, sakupljanje, čuvanje, klasificiranje, digitaliziranje, proučavanje i prezentiranje verbalne, vizualne i audio dokumentacije koja se odnosi na modu i odijevanje danas, kao i u prošlosti – ističe Vladislavić.  

CIMO djeluje kroz projekte čiji elementi i postavke idu daleko i duboko: Personalna biografija odjevnog predmeta, Obiteljski arhiv - odnos fotografije i memorije, Muški manifest: konstrukcija stereotipa i reprezentacija muških fantazija - odijevanje, izgled, tipologija i oblici društvenog funkcioniranja muške moći u doba jugoslavenskog socijalizma, Inventura mode i odijevanja: Ekonomija i kulturna antropologija odijevanja osoba starije dobi...

Osnivači/ice CIMO: Ante Tonči Vladislavić, Sonja Briski Uzelac, Mirna Cvitan Černelić, Vjera Bonifačić, Lidija Loborec Rezo.
Istraživačice CIMO: Lea Vene, Ivana Čuljak.

 

Izlog Standard konfekcija aranžer Vinko Ožić Paić
Izlog Standard konfekcija, aranžer Vinko Ožić Paić / CIMO



Ovo područje, danas prepoznato od kulturalnih i vizualnih studija kao bogato interdisciplinarno područje kulturalne prakse, predstavlja u isto vrijeme i istraživački i kreativni materijal za nove kreativne industrije kao mosta razmjene i integracije u širi europski prostor. Posebna usmjerenost okrenuta je problemu održivog dizajna i fenomena slow fashion, kako promišljanja isto tako i djelovanja.

CIMO želi biti prepoznat kao relevantna nezavisna udruga zahvaljujući svojim konkretnim projektima koji, osim kulturalnog doprinosa, donose pomak od tradicionalnog shvaćanja mode kao sustava moći u ime kulturalne protežnosti na sveopće odijevanje svih dionika ove ekonomske i kulturalne potrebe (osobe starije dobi, osobe socijalne isključenosti, ne-modne zajednice, i sl.).

 

Yuki Onodera Clothes No03
Yuki Onodera Clothes


PROJEKT Personalna biografija odjevnih predmeta
Modno – odjevni predmeti cirkuliraju kao potrošna roba vođena modno – ekonomskom politikom koja potiče povećanje potrošnje i stalne izmjenjivosti stila, što banalizira vrijednosti samoga odjevnog predmeta i njegove važnosti, gurajući te predmete u zaborav ili čak nestanak. Akvizicijom sa slobodnog tržišta u privatnu sferu, ili pak nasljeđivanjem, odjevni predmet započinje i gradi jedan značenjski vrlo složeni život, neodvojiv od biografije vlasnika/ice. Odnos modno–odjevnog predmeta i vlasnika/ice dodatno se usložnjava budući da odjevni predmeti sudjeluju u svakodnevnom oblikovanju i konstrukciji vizualne reprezentacije koja se izvodi na tijelu kao susretu privatnog (unutarnjeg) i društvenog (izvanjskog). Time se modno – odjevni predmet potvrđuje kao vrlo specifičan oblik materijalne kulture koji posjeduje povijesne, situacijske i značenjske osobine. Izdvajanjem odjevnih predmeta iz svakidašnjeg konteksta te njihovo sagledavanje iz različitih perspektiva, dovest će nas do predmetnih identiteta, koji su uvjetovani prostornim, vremenskim i društveno-kulturnim procesima.

 

cimo vintage
Foto: Barbara Majnarić


PROJEKT Inventura mode i odijevanja: ekonomija i kulturna antropologija odijevanja osoba starije dobi ima cilj istražiti i analizirati socijalne inkluzije osoba starije životne dobi. Ovaj projekt predstavlja case study i obuhvaća kontekst življenja osoba starije životne dobi u staračkim domovima i osoba starije životne dobi koji žive u poznatom okružju - vlastitom domu (koji su povezani su s Gerontološkim centrom Doma za stare i nemoćne osobe Trešnjevka). Posredstvom odjeće i fotografije kao medija, metodom storytelling-a, evidentiraju se navike i kultura odijevanja istovremeno podcrtavajući složeno pitanje socio-kulturnog procesa starenja u Hrvatskoj.
 

vintageparis

 

o-VINTAGE-BRIDESMAID-DRESSES-facebook

 

 

 

Komentari (0)

There are no comments posted here yet

Komentiraj

Posting comment as a guest. Sign up or login to your account.
Attachment (0 / 3)
Share Your Location