Username *
Password *
Remember Me

Zagrebačka galerija Hrvatskog dizajnerskog društva udomila je izložbu Zabranjeno plakatiranje koju možete posjetiti do 15. travnja. Izložba predstavlja dosad realizirane autorske radove nastale u sklopu projekta Plakatiranje koji je prije godinu dana pokrenuo portal Vizkultura. U kontekstu osnivanja tada novog medija, koji je imao biti posvećen okupljanju i praćenju svih sadržaja koji se tiču područja vizualne kulture s posebnim naglaskom na dizajnu i suvremenoj umjetnosti, projekt Plakatiranje imao je odlučujuću ulogu.

 

Cover-Plakatiranje-600x340

 

U samom početku, on je s jedne strane trebao poslužiti kao sredstvo promocije i prepoznavanja još jednog portala u moru drugih, a s druge kao offline ekstenzija nastojanja Vizkulturine skupine entuzijasta ne samo da promoviraju scenu, nego i da sudjeluju u njenoj živosti i otvore joj novi kanal komunikacije u javnom prostoru. U prvom slučaju, sigurno da su plakati s adresom portala Vizkulturi donijeli i prve klikove, a njihovi autori daljnjim dijeljenjem svojih prinosa projektu cijeli fenomen učinili viralnim. No stavimo li na stranu promotivni aspekt projekta, ono što „Plakatiranje“ u širem smislu čini zanimljivim upravo je njegov zapanjujući mobilizacijski učinak na sceni te njegov kapacitet da oživi medij plakata kao mjesto na kojem se artikuliraju neka od bitnih društvenih i kulturnih pitanja.

 

plakat1

 

U pozivu na sudjelovanje, koji je bio upućen autorima stajala je, između ostalog, i ova rečenica: Premda bismo željeli autorima ostaviti slobodu komuniciranja i izričaja, naše se sugestije baziraju na želji da plakat intrigantno, autentično, vizualno snažno, tipografski čitljivo i/ili sadržajno  aktualno, kroz vaš prepoznatljivi jezik, komunicira kao odgovor na svakodnevne društvene i/ili političke okolnosti, prostorne, gradske i/ili strukovne problematike i/ili činjenicu da su kultura i umjetnost u hrvatskim medijima i kolektivnoj svijesti rubno, točkasto ili neznatno prisutne. Do trenutka otvaranja ove izložbe na poziv se odazvalo 56 autora, kako već etabliranih tako i onih koji tek stječu autorsku vidljivost, a produkcija je varirala unutar relativno široko postavljenog koncepta.

Jedna prepoznatljiva linija svakako je ona iz koje se može čitati kronologija akutnih društvenih i političkih tema koje su obilježile proteklu godinu – ambivalentne reakcije na euforiju oko primanja Hrvatske u Europsku uniju, sramotni referendum o definiciji braka, zagovaranje zabrane ćirilice i drugi populistički izljevi ksenofobije, te manje ili više izravni komentari socijalnog i ekonomskog stanja u zemlji. Drugu tematsku liniju čine plakati koji zagovaraju važnost vizualne kulture, dizajna i umjetnosti u širem kontekstu, ili pak agitiraju za njihovo odgovornije i angažiranije promišljanje. Treća grupa plakata odražava unutarnju problematiku samog medija plakata, subvertira konvencionalne standarde vizualnog komuniciranja ili pak drsko ironizira same parametre projekta u sklopu kojeg su nastali. Posljednji niz autora služi se plakatom kako bi u javni prostor infiltrirali vlastite opsesije, trenutačna zapažanja ili sitne stvari iz svakodnevice u izravnoj i pomalo osobnoj konfrontaciji s prolaznicima.

 

plakat2

 

Neki od plakata svoje poruke isporučuju direktno u lice promatrača, dok drugi zahtijevaju temeljitije čitanje i traženje odgovarajućih referenci, no u konačnici, ono što objedinjuje svu ovu produkciju jest strastvena želja za komunikacijom. Zavidan odjek projekta i leži upravo u simboličnom pozivu na ponovno osvajanje javnog prostora i na rehabilitiranje plakata kao nekad moćnog, a danas marginaliziranog medija, degradiranog oglašivačkim klišejima i izguranog s ulica u korist agresivnih billboarda ili tragikomičnih kanti za smeće koje se odnedavno prodaju pod oglasni prostor. Prikazujemo 56 argumenata koji kažu kako plakat i dalje ima sugestivnu snagu zavođenja, provokacije, konfrontacije, senzibiliziranja javnosti, stimuliranja mašte i osvještavanja začudnog u svakodnevici.
(iz predgovora Marka Goluba)

 

plakat3

 

Na izložbi će biti prikazani plakati sljedećih autora:
Ana Labudović & Matea Jocić, Babushke, BooBoo Tannenbaum, Bunch, Dario Dević i Hrvoje Živčić, Draga Komparak, Drugo Uho, Dujmenović / Mlinarić, Dunja Janković, ĐukićPavlović, Ena Baćanović, Ena Jurov, Fahrenheit, Fiktiv, Filip Pomykalo, Franić&Steković, Goeklektik., Igor Kuduz, Ivan Antunović, Ivan Klis vs Damir Prizmić, Ivo Matić, Ivorin Vrkaš (Rational International), Katarina Zlatec i A. Z. Stolica, Kazinoti-Komenda, Krešimir Grancarić i Sandra Mrkšić, Kuna Zlatica, Lana Cavar , Narcisa Vukojević, Leo Vinković, Lina Kovačević, Luka Vucić, Manasteriotti∞Marić, Marko Hrastovec, Marko Prpić Zets, Matija Raos, Mireldy, MKF&AT, Niko Mihaljević, Nikola Đurek, Nina Bačun i Goran Jovanović, Nora Turato, Oaza, OKO, Oleg Šuran, Pero Vojković, Petra Blažinčić, Poop Studio, Sensus Design Factory, Sonda, Sretan Bor, Studio Borčić i Tanja Prlenda, Superstudio 29, Šesnić & Turković, Timy Šarec, Utorak + Luka Juras, Vedran Kasap i Vanja Cuculić te Vedran Klemens.

Tekst: dizajn.hr / Hrvatsko dizajnersko društvo

DOZVOLJENO PLAKATIRANJE
Izložba autorskih plakata osmišljenih za projekt PLAKATIRANJE portala Vizkultura
27. 3. - 15. 4. 2014.

Autor izložbe: Ivan Dorotić    
Kustos: Marko Golub

Vizualni identitet izložbe    
Ivor Tomljanović

Koncept projekta Plakatiranje
Ivan Dorotić

 

Komentari (0)

There are no comments posted here yet

Komentiraj

Posting comment as a guest.
Attachment (0 / 3)
Share Your Location