Username *
Password *
Remember Me

Što to uopće znači? To znači da vi svakim svojim poslovnim (ili privatnim) potezom gradite vlastiti imidž i da on zapravo nikada nije definiran do kraja: sliku o sebi, u ovom slučaju poslovnu, stvarate svaki dan.

To ujedno znači da danas, kad su naše izjave, fotke, naše misli, pitanja i odgovori na brojnim društvenim mrežama, naša je osobnost na internetu itekako vidljiva, prisutna i oblikovana. 

house of fraser

Nekada su brandovi bile samo tvrtke, no danas smo svi mi možemo postati brand.
Brand znači kad vi uz neku osobu vežete određene pojmove – a ta se osoba potrudila da ih svjesno izabere. Na taj način marketinške agencije stvaraju „brand awareness“ za razne tvrtke iliti svijest o brandu. Iako se ovih principa drže i slavne osobe diljem svijeta, na ovaj način komuniciraju i – bloggeri. To su ljudi čiji blogovi odražavaju jednu sliku, a tu istu sliku u svijet šalju i oni kao osobe. To znači i da paze za koje se i kako ljude i projekte vežu.

Što se tiče slavnih – navest ćemo primjer Rihanne: ona vječito mijenja frizure. To je jedan od detalja njezine osobnosti i mi ćemo njezin lik uvijek vezati uz tu činjenicu. Ona je u tome dosljedna i svako malo iznenadi nas novom bojom i duljinom kose. To je dio njezinog osobnog branda. Da, to je jedna banalna stvar, ali ona je postavila to kao dio njezine slike u javnosti i sada gotovo da očekujemo njezinu novu frizuru…

Vratimo se na temu.
Dakle, ako želite imati dobar imidž odnosno da vas ljudi povezuju sa stvarima koje su pozitivne, ili kako god već želite, vrijeme je da pročitate i zapamtite sljedeće savjete iskusne Jenn Hyman: direktorica uspješnog online shopa Rent the Runway dala je za fashionista.com intervju s odličnim savjetima o brandiranju samoga sebe, a mi vam prenosimo najbitnije: 

1 Vi ste brand
No, vi to već znate. Skidate taggove sa svojih ne tako laskavih fotki na facebooku? Radite inspirativne kolekcije fotki na Pinterestu i svjesno kupujete odjeću koja o vama šalje jasnu poruku, upravo onu koju želite poslati. Da, vi već o sebi razmišljate kao o brandu ili ste na tom putu.

2 Tri važne riječi
Što jednostavnije vas ljudi definiraju to će vas se lakše sjetiti, pozvati i ponuditi vam neko radno mjesto. Što jasnije definirate svoje tri male riječi, to ćete lakše naći svoje mjesto pod suncem. Sve su to neki epiteti poput ambiciozna, precizna, marljiva, talentirana, vrsna, analitična, napredna, moderna, skromna, vesela, nasmiješena, karizmatična… Budite dosljedni u tome.

3 Kako, molim?
Danas kad neprestano komuniciramo s velikim brojem ljudi (društvene mreže, komentari… ), gotovo je nemoguće da o svima njima stvorimo određenu sliku. Zato je najbolje da svoju gradite na nečemu što želite „izbrusiti“ i povezati uz svoje ime. Tri karakteristike su vaša prednost. Koje su to, sami ćete znati. Bolje je u dvije stvari biti super kvalitetan nego u deset osrednji. U tome se krije tajna uspjeha.

4 U razgovoru
Ako se primjerice želite istaknuti kao dobar menadžer sjetite se koristiti izraze kao što su: voditi, motivacija, uspjeh, trenirati… Vaš brand možete isplanirati u detalje.

5 Istina
One tri riječi koje projicirate o sebi – one moraju biti istinite. Naime, vi uistinu morate biti ta osoba da bi vaše brandiranje uspjelo. Ne možete se predstavljati kao da znate rješavati matematičke probleme ako ste u školi imali trojku iz matematike. Otkrit će da varate, a takve se stvari pamte. Ne uskačite drugima u rješavanje nekog kompjuterskog problema ako nemate pojma o tome. Pomoći ćete kolegama nekom drugom prilikom.

6 Primjer
Neki dan mi je kolegica rekla da voli kad su ljudi sretni i da ih voli čini sretnima. Ja tu karakteristiku vidim kao dio njezinog branda.

7 Vjerujte u sebe i budite autentični
Ako ste tek završili fakultet i dobili prvi posao, nemojte se praviti da imate puno iskustva u poslu, to nitko ni ne očekuje od vas. Radije odaberite brzinu, preciznost ili neke slične karakteristike po kojima vas ljudi mogu upamtiti. Ako ćete biti realni, dobit ćete barem polovicu bitaka koje vodite, a to je već velika stvar. Brandiranje se gradi polako, ali kvalitetno.

8 To nije „fake“!
Nemojte misliti da je brandiranje nekakva lažna samopromocija, ne shvaćajte to na taj način. To je isticanje vaših pozitivnih strana koje će u kolektivu istaknuti i dodatno izgraditi vašu osobnost i na taj način pomoći vam da kvalitetno napredujete.

Foto: prshots / house of fraser

Komentari (2)

Počela sam tipkati za svoj PR blog tekst zašto je važno biti dobar PR sebi, i ovo je pravi opis onoga što sam htjela reći. Drago mi je da ItGirl donosi i ovakve tekstove

  Attachment
 
  1. Carrie

mozda bi se ljudi bolje ponasali kad bi bili svjesni da se svi njihovi postupci pamte... zar ne bi bilo divni da ljudi stvarno zele unaprijediti svoje kvalitete i na taj nacin sudjelovati u kolektivu?

  Attachment
 
There are no comments posted here yet

Komentiraj

Posting comment as a guest.
Attachment (0 / 3)
Share Your Location