Username *
Password *
Remember Me

Koliko puta smo pročitali da će nam puder lijepo sjesti na kožu ako je ona njegovana, hidratizirana, lijepa… bla, bla. A da bi bila takva, možemo joj pomoći iznutra na način da malo pripazimo što unosimo u sebe.

I to već od dvadesetih godina svoga života jer u tridesetima koža nam odjednom u facu strese sve one tulume i hamburgere. A u četrdesetima... kakvu si same „odnjegujemo“!
Dakle, složili smo vam popis namirnica koje uistinu možete koristiti svaki dan i po njih ne morate ići na kraj svijeta ili potrošiti hrpu love. Idemo se podsjetiti kako djeluju, gdje ih možete upotrijebiti i čemu služe.

Jabuke   
Svi pametnjakovići vele – jednu jabuku dnevno. Isto kaže i susjeda koja svaki dan ide na plac i zna nutritivne vrijednosti svake žive voćke. Dakle, jabuka je bogata vlaknima (dobro za probavu i dijetalnu prehranu) pomaže u radu jetre, bubrega, žuči, smanjuje nervozu jer luči serotonin, bori se protiv slobodnih radikala, smanjuje kolesterol. Možete pojesti primjerice dvije jabuke narezane na trokutiće, umjesto nekih „zločestih“ i kaloričnih grickalica. Predlažemo u kombinaciji s vašim omiljenim čajem. 

Jogurt
Svatko može imati litru ili barem čašicu jogurta u svome hladnjaku. Pritom ne mislimo na one voćne već čisti, bijeli jogurt. U njemu se nalaze dobre bakterije koje pomažu u procesu probave. A probava je jedna od osnova za dobar izgled naše kože. Izvana se vidi što se dešava iznutra. Jogurt sadrži i kalcij, kalij i vitamin B. Možete ga jesti u kombinaciji s nekim voćem ili preliti preko zelene salate, naribane svježe mrkve pa neka glumi dressing.

Zeleno povrće
Namirnice poput brokule, salate, blitve, špinata, mahuna, brokule i kelja stalno su nam dostupne. Treba ih konzumirati radi željeza i vitamina K, ali i radi niske kalorijske vrijednosti kao i činjenice da se mogu jesti više puta u toku dana, naročito ako su kuhane i pripremljene jednostavno.
Kuhana je hrana najlakša za organizam i to svi znamo, no trebamo se ponekad podsjetiti. „Zeleninu“ možemo jesti kao prilog u svim jelima. Napravite si tjedni plan kad ćete i koji dan jesti nešto zeleno i oko toga si gradite jelovnik. Jednostavnije je kad imate neku bazu, pa neka to, barem neko vrijeme, bude ovo zeleno povrće.
Mahune su jako praktične jer ih možemo držati smrznute, za kuhanje nam je dovoljno desetak minuta. Istraživanja su pokazala da je zeleno povrće izvrstan saveznik u prevenciji osteroporoze, dijabetesa i artritisa.

Rajčica
Bogata je likopenom, pomaže u uništavanju slobodnih radikala. Sadrži vitamine A i C, te biotin koji je odgovoran za zdravu kožu, folnu kiselinu te vitamin K (za zdravlje kosti). Povećajte doze rajčice prije ljetnih mjeseci jer beta - karoten i likopen koje sadrži u velikim količinama, pripremaju kožu na UV zrake. Znači da smanjuje mogućnost pojave neželjenih tamnih mrlja na licu nakon ljeta... Kožu itekako možete pripremiti na sunčanje, a rajčica je vaš veliki saveznik u tome. 

Cikla
Savršena je za dobru krvnu sliku. Bogata je folnom kiselinom i željezom – svakako povećajte njezino konzumiranje ako osjetite prevelik umor, glavobolje, ako ste anemični... Sadrži i kalij, fosfor, kalcij, magnezij... Cikla je praktična jer je uvijek možemo kupiti u staklenkama. Idealna je kao salata uz ručak ili čak kao dodatak laganoj večeri. Možete je mrvicu posoliti, no ako je jedete čistu, ubrzo ćete se naviknuti na njezin okus. Super si paše sa sirom.

Sir
Postoje mnoge vrste, i jako su fine, no mi ćemo vas podsjetiti na dobrobiti – posnoga sira. Malo kalorija, praktična namjena i dostupnost neke su od njegovih vrlina. Ima jedan savršen recept s posnim sirom za brz, hranjiv i lagan obrok. A još je i sladak – narežite bananu i pomiješajte je sa šalicom posnoga sira. Ulijte još malo mlijeka. Sve pomiješajte štapnim mikserom. Za minutu do dvije stvorit će se divna smjesa u koju sada možete staviti orahe ili bademe ili čak suhe brusnice. Ali malo, da kalorije ne skoče...

Orašasti plodovi
To su orasi, bademi, lješnjaci... Bogati su omega 3 kiselinama, vitaminima i mineralima, pomažu jačanju kose, kože i noktiju, ali i poboljšanju memorije. Dosta su kalorični, pa nemojte pretjerivati s njihovom konzumacijom. Njihova ulja su dobra za kožu i izvana, pa se često koriste i u kozmetičkoj industriji.
Možete ih jesto kao grickalice u malim dozama ili kao dodatak u salati, narezane na sitno.

Banana
Genijalan i jednostavan – obrok. Mnogi sportaši i oni koji trebaju trenutnu energiju bez puno muke i hrane koriste bananu kao rješenje. Bogata je kalijem, mineralom koji pomaže u radu krvnoga tlaka, srca, živaca i mišića. Ima i magnezija, vitamina C, beta – karotena, dijetalnih vlakana i vitamina grupe B. Pomaže u probavi, kao i u sposobnosti organizma da apsorbira kalcij (što je zapravo preventiva osteoporoze). A u jednoj od studija pokazalo se kako mješavina banane i mlijeka uvelike smanjuje lučenje želučane kiseline.

Laneno ulje
Preporuča se jedna žlica dnevno. Ako vam je okus „too-much“, možete je pomješati s deci mlijeka. Jedan gram lanenoga ulja ima samo 9 kalorija, te sadrži vitamine B, C, E i fitosterole, kao i minerale kalcij, selen, bakar, željezo, cink, natrij, magnezij, fosfor i kalij. Osim toga bogato je omega 3 masnim kiselinama, čak duplo više od ribljeg ulja. Kažu da je zdravo za rad mozga, probave, za metabolizam masnoća, za jačanje imuniteta organizma, poboljšava kvalitetu kože i njezin sjaj, dobro djeluje protiv psorijaze i akni... Laneno ulje možete nanositi i na kožu, naročito na opekline, upale i kožni osip (ne na otvorenu ranu).
Laneno ulje također možete jesti u kombinaciji s bananom i posnim sirom.

Jaja
Bogat izvor proteina. Jaja su praktičan obrok kao i banana – zasitit će vas i dati vam sve važne nutrijente, bez puno kalorija. 100 grama ima u prosjeku oko 170 kalorija (jedno jaje ima oko 50 grama).
Sastoji se od žumanjka i bjelanjka, koji se razlikuju u sastavu. Žumanjak je bogat mastima, proteinima, vitaminima, kolesterolom, mineralima. Bjelanjak ima proteine i ugljikohidrate, nema masti.
Proteini jaja visoke su biološke vrijednosti jer sadrže sve esencijalne aminokiseline što znači da zadovoljavaju potrebe organizma u rastu i razvoju. Jaje je izvor selena, vitamina B12, A i D, fosfora, riboflavona... ali i kalcija, magnezija i kalija.

Voda
Jedna čaša vode svako jutro i svaku večer savšeno je jednostavan recept za lijepu kožu. Koliko god tepali kremama za hidrataciju, činjenica je da ljepota kože uglavnom dolazi iznutra. O tome koliko moramo piti vode dešavaju se razne diskusije, no činjenica je da konzumiranje više čaša vode pomlađuje našu kožu.

I što sad s time?
Da ovaj popis ne bi završio samo kao jedan od stotina tekstova o zdavoj hrani koji ste pročitali, zapišite si ove namirnice i ponesite popis u dućan. Dobro će vam doći da se skoncentrirate... Jer je ovaj tekst zamišljen kao nešto što će vam uistinu pomoći, a ne samo kao slova na ekranu.

Foto: New Yorker summer 2012

Komentari (1)

  1. teiich

nisam znala za da mi je koža lijepa zbog toga :wee: većinu ovog jedem svakodnevno

  Attachment
 
There are no comments posted here yet

Komentiraj

Posting comment as a guest.
Attachment (0 / 3)
Share Your Location