Username *
Password *
Remember Me

Živimo u doba neprestanog dotoka informacija s kojima ne znamo što ćemo, neke konzumiramo krivo, neke površno, neke ne stignemo, neke su nam apsolutno nepotrebne, ali ih slušamo, gledamo… Sadržaji koji nam se nude i koji nas okružuju kao da imaju svoj život i mi više ne možemo utjecati na to – postali smo roboti koji se „hrane“ svime što nam internet servira, kažu brojni psiholozi, sociolozi i bihevioristi.

1300
House of Fraser, jesen 2012

Kakve ovo veze ima s kreativnošću, pitat ćete se. Upravo radi odlične formule: kreativnost je „povezivanje starih informacija na nov način“. Ako smo, dakle, okruženi masom novih (i starih!) informacija koje nas svakodnevno obasipaju poput slapova Plitvica, prvo je potrebno selektirati ih, na bilo koji način, bila to organizacija bookmarksa/favoritesa ili pak revizija facebook, pinterest, tweeter frendova… U vrijeme kad je informacija previše, na nama je, na svakom osobno, da se skoncentriramo i svjesno izaberemo nešto što nam godi. Informacije na koje se možemo koncentrirati, koje želimo, koje nas zanimaju, te koje će zatim potaknuti našu kreativnost.

Kreativnost je razmišljanje „izvan okvira“. Svijet mode i ljepote idealna je slika toga. Odjenite se klasično, obično, očekivano i nitko vas neće posebno primijetiti. Našminkajte se minimalistički, vi pripadate većini. Svaki daljnji razvoj kombinacije ili šminke donosi vam bodove. Na polju kreativnosti. Nekima zavidimo kako se lijepo znaju srediti. Nije to, vjerojatno, od jučer. Neke osobe jednostavno razmišljaju korak dalje. I to je kreativnost. Ugrubo definirana. Znači, to vam je ona lijepa potreba koju osjetite kad uđete u ormar i razmišljate – kako, što, s čime? – Ne želim konstantno jedno te isto, mislim da je vrijeme za nešto barem malo drugačije… - . 

plumo 03
Plumo, jesen 2012

Kreativnost se pojavila kao moćna referenca u današnje vrijeme kad nas naprosto bombardiraju sa svih ekrana da budemo originalni i jedinstveni. Sve je oko nas jednolično po pitanju reklama, svi proizvodi su savršeni i unikatni, a na kraju ipak ostaje na nama da ga iskoristimo i prilagodimo sebi. Ma tko bi vjerovao svemu i svačemu, jednostavno sve prebrzo juri da bismo se nečemu posvetili... Uostalom, moment novoga u današnje vrijeme vrlo je relativan pojam, kao i prečesto korišten.
Kreativnost se bazira na baratanju stvarima koje „poznajemo“. Tek kad smo, dakle, usvojili neka znanja, ma bilo to, primjerice, poznavanje trendova, modnih dekada ili pak boja koje nam dobro stoje, možemo se opustiti i krenuti razmišljati – suprotno.

Naime, kreativne i drugačije ideje nerijetko su se kristalizirale upravo kroz hrabrost da budemo posebni, odnosno da si barem dopustimo razmišljati na „poseban“ način. U svijetu mode pojava blogova utjecala je na kreativnost svih nas. Brojni modni magazini inspiraciju, kažu, nalaze u modi „sa ulice“, a šarene kombinacije neočekivanih boja i uzoraka nešto su što prvo vežemo uz – blogere. Od kuda god došla, koja je god voda donijela, kreativnost je dobrodošla kao i razbijanje svih predrasuda prema kombinacijama. Njome se možete baviti malo ili puno. Raznolike sitne naušnice na uhu zasigurno će vaš styling podići na jednu višu razinu, ne moraju to biti neke brutalne promjene. 

penneys3
Penneys, jesen 2012

Ne morate imati žutu ogrlicu, crvenu vestu i plavu suknju. Ili možete. Svaka kreativna igra može imati sretan kraj. Bitno je dopustiti, krenuti, malo skrenuti i osloboditi se okova. Jer, živimo u vrijeme kad je kreativnost na cijeni, poslovi se mijenjaju, rađaju se neki novi, i to upravo radi te sposobnosti razmišljanja „izvan okvira“. To je naš "vrli novi svijet".

I za kraj – pričajte viceve. Humor je povezan s kreativnošću jer se temelji na neočekivanim situacijama i „skretanju“ misli na neki suprotan mentalni kolosijek. Usput ćete se malo i nasmijati. A toga nikad dosta…

ds
Arizona Muse za David Yurman / foto Peter Lindbergh

 

Komentari (0)

There are no comments posted here yet

Komentiraj

Posting comment as a guest. Sign up or login to your account.
Attachment (0 / 3)
Share Your Location