Username *
Password *
Remember Me

Naša suradnica, poznata i cijenjena nutricionistica i magistrica prehrane Mirjana Tonković savjetuje vam koje namirnice ovih dana ne smijete propustiti, te kako ojačati imunitet prije nego se celzijusi spuste do nule. - Nakon visokih vrućina, najednom smo se našli gotovo usred jeseni, te je naš organizam opterećen ne samo nižim temperaturama i prehladama, već i mnogo većim stresom radi posla i povratka svakodnevnim obvezama. Svemu tome možemo se oduprijeti pravilnom prehranom i zdravijim načinom života - .

22222                        Ponuda s eko-imanja Zrno u okolici Zagreba, čije se namirnice mogu naći u Bio-Bio dućanima

- Ljepota jesenskih boja može se vidjeti na svakoj tržnici. To su izuzetno vrijedne namirnice koje nam je Majka Zemlja velikodušno ponudila, a koje su itekako potrebne našem organizmu. Kako bismo se pripremili za nadolazeću zimu, trebaju nam antioksidansi koji se nalaze u povrću i voću. U ranu jesen, upravo sada, treba konzumirati ciklu, krumpir, luk, poriluk, grah, tikvice, leću, patliđane, gljive, papriku, mrkvu, jabuke, grožđe i šljive, naranče i limune, a u kasnu jesen pojačati unos buče, graha, kupusa, leće, dunje i orašastih plodova.

Za bolju otpornost u hladnijim danima najbolje je jesti citruse: naranču, limun i grejp. Oni su odlični izvori vitamina C koji nam je bitan antioksidans i vrlo važan za osobe koje imaju problema sa željezom. Mnoge u ovo vrijeme muči anemija protiv koje se treba boriti lukom i češnjakom. Njih uistinu možemo nazvati hranom koja liječi. Ne možemo zanemariti ni zeleno povrće: brokula i špinat obiluju vitaminom B, C, kalcijem i beta-karotenom.

Od malena su nam naše mame i bake govorile da je mrkva zdrava, i imale su pravo, mrkva sadrži beta-karoten, kalcij, folnu kiselinu, željezo, te celulozu koja je bitna za rad crijeva. Kad dođemo na tržnicu treba obratiti pažnju i na paprike koje bojom, veličinom i oblicima pokazuju dominantnost u ranoj jeseni. One su bogate vitaminom C, čiste sluznicu i pomažu kod iskašljavanja. Možemo ih konzumirati na razne načine i stavljati u gotovo sva jela. 

333                                         Foto: tigersheds.com

Bundeva, buča ili tikva je namirnica koja je jestiva na razne načine: jedemo cvijet, plod, te sjemenke, ali i ulje. Ona je sama po sebi delicija, može se jesti pečena,u kombinaciji s mesom ili drugim povrćem. Još su stari Egipćani i Rimljani poznavali i prepremali tikvice na razne načine. To je namirnica koja već samom bojom pokazuje ljekovita svojstva. Sadrži malo proteina, ugljikohidrata i masti, ali je zato bogata vitaminima: A, C, E, B1, B2, B6, folnom kiselinom i mineralima (kalcij, kalij, fosfor, željezo), a sadrži i dosta vlakna. To je idealna jesenska namirnica od koje se rade izvrsne juhe, bučnice, prilozi i deserti. Odlična je za osobe koje imaju tegobe sa želucem i crijevima. Budući da je bogata vitaminima i mineralima možete od nje napraviti i vrlo hranljivu masku za lice.

Sjemenke bundeve imaju veću hranjivu vrijednost od mesnatog dijela i čine 10% težine ploda. Bogate su proteinima, uljikohidratima vitaminima i mineralima. Sadrže i niz drugih tvari poput pektina, fitosterina, salicilne kiseline ... Odlično su sredstvo protiv crijevnih parazita, a preporučuju se i kao sredstvo protiv dječjih glista. 

fff
Od sjemenki se hladnim prešanjem dobiva odlično bučino ulje. To je tamno zeleno smeđe ulje koje sadrži važne esencijalne masne kiseline : 45% linolensku, 25% oleinsku, 30% palmetinsku i stearinsku, te lecitin koji je prirodni emulgator i hrana za mozak.

Ne smijemo zanemariti i namirnicu koja se koristi u ranu i kasnu jesen, a to je grah. Grah je mahunarka vrlo velike hranljive vrijednosti. Sadrži oko 60% ugljikohidrata, 23% proteina i malo masti. Odličan je izvor minerala: bakra, željeza, fosfora, mangana, magnezija, kalcija i cinka. Od vitamina ima folnu kiselinu, tiamin, vitamine B6, K, B2, B3 i panotensku kiselinu. Grah je gotovo najbolji izvor biljnog proteina, a siromašan je na kalorijama, mastima i natriju. Kad klija povećava mu se količina vitamina E i C, dok sušenjem zrno ne gubi na svojoj nutritivnoj vrijednosti.

Komentari (0)

There are no comments posted here yet

Komentiraj

Posting comment as a guest.
Attachment (0 / 3)
Share Your Location