Username *
Password *
Remember Me

Raspoloženje će popraviti kvalitetan doručak, vitamin D i kockica čokolade, kažu nutricionistice dr. sc. Darija Vranešić Bender i prof. dr. sc. Irena Colić.

 Breakfast
Foto: via Onnit


1. Kvalitetan doručak pomoći će vam da se s izazovima nosite koncentrirano i produktivno te omogućiti energiju za najbolji početak dana.

Uravnoteženi doručak treba uključivati namirnice iz sljedećih skupina: mlijeko ili mliječne proizvode koji su važan izvor bjelančevina i kalcija, zatim integralna peciva ili žitne pahuljice, kao izvor složenih ugljikohidrata, kvalitetan izvor masnoća koje su važne za rast i razvoj te su neophodni dio pravilne i uravnotežene prehrane poput margarinskog namaza i voće ili voćni sok kao izvor prehrambenih vlakana i vitamina i minerala.

 walk in the sun by hooligan212-d4l006j
Hooligan212 - DeviantArt


2. Vitamin D za zdrave zube, kosti, ali i mozak

Studije ukazuju na mogućnost da je nedostatak vitamina D jedan od rizičnih čimbenik za razvoj depresije u kasnijem životu. Unatoč tome, nedvojbeno je da  adekvatan statusa vitamina D je potreban za očuvanje zdravlja od najranije životne dobi, ističe prof. dr. sc. Irena Colić Barić s Prehrambeno-biotehnološkog fakulteta u Zagrebu.

Osim izlaganjem sunčevoj svjetlosti, koje tijekom zimskim mjeseci manjka, dostupni su i drugi izvori vitamina D, poput hrane obogaćene vitaminom D (najčešće mlijeko, margarin i žitarice za doručak) što pridonosi većem dnevnom unosu vitamina D. Vitamin sunca može se pronaći još i u masnoj ribi poput srdele, skuše, lososa i tune te u ulju jetre bakalara, a ima ga i u gljivama, jetri, bijeloj ribi...

 chocolates
Chocolateanddreams.co.uk


3. Čokolada popravlja raspoloženje djelujući na metabolizam neurotransmitera serotonina, odgovornog za raspoloženje. Najbolji izbor je tamna čokolada bez dodanog mlijeka, sa što većim postotkom kakaa.

 

 

 

 

 

Komentari (0)

There are no comments posted here yet

Komentiraj

Posting comment as a guest.
Attachment (0 / 3)
Share Your Location