Username *
Password *
Remember Me

Kako bismo se pozabavili slatkim stvarima u životu, no ujedno otkrili dobre i loše strane šećera, porazgovarali smo s vrsnom stručnjakinjom za prirodnu prehranu i prehranu djece,  Jadrankom Boban-Pejić. Evo što nam je otkrila: - za šećer, kao i za svaku drugu namirnicu, vrijedi pravilo da je vrlo važno koliko ga unosimo u organizam. No, kada se govori o šećeru, valja naglasiti da ga prije nije bilo toliko u namirnicama, dok se danas stavlja doslovno u sve. Jeftin je i lako dostupan te ga se koristi ne samo za zaslađivanje namirnica, već i kao konzervans. Osim u gaziranom piću i slatkišima, može ga se pronaći i u voćnom jogurtu gdje ga također ima nekoliko žličica. Ako se sve to izbroji dnevno unesemo značajnu količinu šećera u organizam – .

 bbbbbb

 


- Šećer je u današnje vrijeme ujedno najviše procesuirana namirnica na svijetu, jer nakon obrade u njoj ne ostaje ništa prirodno. Takav rafinirani šećer prilikom konzumiranja funkcionira kao spužva. Pojedete il 10 dkg čokolade, odmah se izgubi pola litre tekućine, što znači da šećer izaziva dehidriranje organizma. Iako ljudi misle da ga ne koriste ako ne konzumiraju izravno baš šećer, često nažalost nisu u pravu. Naime, mnogo šećera se koristi upravo u gaziranim pićima koja se, dolaskom ljeta, dnevno troše u litrama. U njima je šećer skriven, kao i u mnogim drugim namirnicama. Upravo se u napicima nalaze velike količine, a ti se napici piju ledeno hladni jer ta ledena hladnoća blokira osjetne stanice na jeziku i tada se ta slatkoća i ne osjeća. Stvara se iluzija da osvježavamo organizam, a zapravo smo nakon što popijemo gazirano piće još žedniji - .

 

55

 


- Glavni problem kod šećera je što ulazi izravno u krv gdje podiže razinu glukoze, zatim se imobilizira inzulin koji mora spustiti tu razinu glukoze, pa slijedi pad glukoze u krvi. Tako da naglo dizanje stvara osjećaj euforije, a nagli pad glukoze u krvi vodi na drugu stranu klackalice.  Ono što je također važno u tom procesu kada se pokreće inzulin kojem je zadatak da spusti razinu glukoze u krvi, kao sastavni dio procesa u organizmu, mobilizira se kalcij, zapravo se gube minerali, a time organizam slabi. Mnoga su istraživanja pokazala da preveliko konzumiranje bijelog šećera uništava jednu bakteriju u našoj probavi, odgovornu za sintetiziranje B vitamina, a to je skupina vitamina koja našem centralnom živčanom sustavu daje stabilnost, umirujuće djeluje na živčani sustav - .

 

111

 


- Alternativa šećeru su prirodni zaslađivači koji dijelom mogu dolaziti iz voća. Prije je bilo uobičajeno ukuhavati i namakati voće i raditi pire što je bio slatkiš ili se koristilo za zaslađivanje. Danas na tržištu postoje zaslađivači koji nemaju toliko štetan utjecaj na organizam kao bijeli šećer, poput rižinog ili ječmenog slada, zaslađivači iz žitarica ili npr. agavin sirup koji ima niski glikemijski indeks pa ne podiže razinu šećera u krvi. Govoreći o alternativama bijelom šećeru, smeđi je šećer bolja varijanta, jer u sebi sadrži i minerale pošto nije procesuiran, ali sve pod uvjetom da se radi o pravom smeđem šećeru. Naime, danas se na tržištu vrlo često može naći i bijeli šećer koji je obojan, a onda se vraćamo na početak priče, jer je to u osnovi monosaharid. Kao prvo, treba potpuno izbaciti sve napitke koji sadrže šećer, a nemaju nikakvu pozitivnu ulogu. Važno je reći da stradavaju i kosti jer se cijelo vrijeme mobilizira kalcij koji na taj način odlazi iz organizma i to jedan dio putem urina, a dijelom se stvaraju kalcifikati u organizmu na mjestima gdje nam šećer ne treba. Na taj način slabe kosti, jer se kalcij mobilizira upravo iz kostiju, ističe Boban Pejić.

 

222


Nekoliko savjeta za konzumiranje slatkih okusa:
- Bilo bi dobro jednom dnevno uvesti jelo od žitarica, ali ne zaslađene musle ili čoko-pahuljice što se vrlo često podmeće pod kvalitetne žitarice, već od cjelovitih žitarica, kao primjerice smeđe umjesto bijele riže, da se dobije B vitamin i složeni ugljikohidrati, svi kvalitetni sastojci i vlakna važna za funkcioniranje probave.
- Naravno dnevno bi trebalo planirati i unos voća, sjemenki, orašastih plodova, ili pak ribe. I onda, u takvoj prehrani koja je bogata povrćem, voćem, mahunarkama, orašastim plodovima i ribom ili plodovima mora, gdje cjelovitim kruhom zamjenjujemo bijeli, cjelovitom tjesteninom onu bijelu, tada imati desert za zaslađivanje ne predstavlja nikakav problem, ističe Jadranka Boban-Pejić. 

Foto: prshots / Marks&Spencer, Debenhams, Sainsbury's Home

 

777

 

Komentari (0)

There are no comments posted here yet

Komentiraj

Posting comment as a guest.
Attachment (0 / 3)
Share Your Location